Gå til innhold

Røykere??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg kjenner jeg blir sint inni meg når jeg ser folk står å røyker og er høygravide!! Var på sykehuset i dag, å da stod det en kvinne å røykte utenfor.. Hvorfor er den røyken så fordømt viktig... Skjønner det er vanskelig å slutte å røyke... men likevel da, hallo?? man har en j... god grunn til å slutte når man bærer på en baby.. flere som blir sinte??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg blir også kjempe irritert.

Støtter deg fullt ut, HI.

Skrevet

jeg også blir sint av å se sånt, og ivhertfall at de står i så full offentlighet med struttende mage så alle kan se! men det må jo virkelig være en grunn...så kanskje vi ikke skal fordømme så mye men heller ha medfølelse og ikke bruke energi på å bli sint på de. Det er deres valg og dessverre går det utover babyen. Jeg har røyka selv i mange år har sluttet nå og det var lett, fordi jeg var topp motivert og kunne ikke gjort det mot spiren i magen:)

Skrevet

Jeg synes man skal ta vare på hverandre og gjøre det lov å si fra på en omsorgsfull måte, men sint? Hva er vitsen med å kaste bort energi på det?? Det er interessant også å merke seg hvor akseptert det er å hetse røykere, mens overvektige sees på som stakkarer. Hva er grunnen til det? Er ikke overvekt hos gravide vel så skadelig som røyking? Det er sosialt akseptert å si fra når en gravid røyker, men ikke når hun drikker mye cola... Bare en artig ting å merke seg.

Skrevet

Er du sykemeldt om dagen, siden du tydeligvis har fritidsproblemer.

Å henge seg opp i slike bagateller som du ikke har noe med sier mer om deg, enn gravide røykere.

Skrevet

ikke ofte jeg sier meg enig med en anonym,men jeg er helt enig med deg...

Det å henge seg opp i slikt er bortkastet tid og energi...

Den personen som hadde kommet med en kommentar om mitt inntak av ene eller andre karakter hadde fått et kraftig spark i ræva fra meg..

ja,jeg er gravid og sikkert suuuperhormonell,men pokker heller...det er INGEN og da mener jeg INGEN som har noe som helst med dette å gjøre..da skal man heller ta seg en titt i speilet om man har så mye energi til overs...man har alle nok med seg selv....

selv sluttet jeg å røyke nå når jeg ble gravid, og det var det vanskligste jeg noen sinne har gjort..ikke fordi at jeg ikke vet at ungen tar skade av røykingen,men pga AVHENGIGHETEN...det var et helvette uten like!!fortsatt er det dager der jeg er på nippen til å dra å kjøpe meg en røykpakke eller har lyst til å få en av venner..klarer fortsatt å stå imot røyksuget som enkelte dager virker som om satan selv sitter på skulderen min og ber meg røyke...

men blir på ingen måte sint på de som røyker.. de som røyker under svangerskapet har jeg heller sympati ovenfor da jeg nekter å tro at det er noen som bare ikke bryr seg om ungen..men det er ikke like lett for alle å slutte..men de aller fleste har nok prøvd... så hvorfor prøve å gjøre hverdagen vanskligere for dem som allerede har det vanskelig??

nei,la de være i fred.!!

For øvrig så må jeg si at jeg reagerer like sterkt mot alle som prøver å påvirke hva jeg får i meg iløpet av svangerskapet...har fått kommentarer fra personer som ikke har visst at jeg har sluttet å røyke... og enkelte av de kommentarene har resultert i at jeg ikke lenger anser dem til å være gode venner av meg...samme har jeg også fått kommentarer om at man ikke spiser eller drikker rett..

du vet at hvis du ikke spiser erter,men kun spiser brokkoli til kjøttkakene så er du en dårlig gravid mor..

hvis du drikker brus så er du en dårlig gravid mor..det er mye bedre for ungen om man drikker øl..

for ikke å snakke om vin..det er SUNT å ta et glass vin iblandt når man er gravid..

brødskive skal du helst spise uten pålegg da alt pålegg blir feil..det er enten feil type sunt eller bare feil..

man kan stort sett ikke gjøre noe som helst rett uansett..

så hvorfor i pokker føler folk at de bør si noe??

hold nu kjeft er alt jeg ber om..

INGEN har noe de skulle ha sagt uansett om hva jeg får i meg...

og jeg har ingen ting jeg skulle ha sagt om hva nabojenta som er gravid får i seg..

om hun spiser eller drikker noe som kan være feil så har det ikke noe med meg å gjøre...

om hun ikke har klart å slutte med røykingen så blir ikke jeg å hetse henne fordet om...sympati ovenfor andre er en grei ting å kunne ha...

desverre er det mange i verden (spesielt her inne), som ikke har den evnen...derimot å starte steinkasting,mobbing og hetsing er mye lettere..

hvorfor??hvorfor er det slikt som skal til for at du skal føle deg bedre??

det er trist....rett og slett trist...

Skrevet

*Sommerfugl*

Som om jeg skulle skrevet det selv.

Skrevet

Hihi, måtte le av innlegget til sommerfugl. Det er jammen ikke lett å gjøre alt riktig når man er gravid, nei.

Er enig med deg også, HI. Blir selv kjempeirritert når jeg ser gravide røyke. Men kommenterer ikke noe til dem, for såpass opplyst regner jeg med at de selv er i dag. Samme med de som MÅ ha det vinglasset sitt. Det synes JEG er bare tull. Men jeg gjør nå det jeg tror er det beste for meg og mitt svangerskap, så får andre passe på seg selv.

Skrevet

Signerer sommerfugl :-)

Det er "vanskelig" nok å være gravid med all den riktig/ikke riktig-infoen som er. Pass på dere selv og kos dere så godt dere kan, sier nå jeg. Det gjør jeg i allefall.

Skrevet

Røykere har jo alltid ett valg om å slutte, enten de er gravide eller ikke, og jeg synes det å bli gravid er ett godt sted å starte på den ferden.

Alle vet jo at røyking er kjempefarlig, og det er jo ikke noe særlig å se en gravid kvinne røyke...uansett.

Jeg blir også provosert av veninner som røyker når de er sammen med meg nå som jeg er gravid. En ting hadde vært å spørre på forhånd om det går bra at de tenner en røyk, men bare å tenne en røyk for så å ikke bry seg om at røyken kommer opp i ansiktet mitt syne jeg er respektløst. Så jeg er nok ikke frøken snill når det kommer til det.

Skrevet

Ja,jeg er helt enig med deg. Når en tenker på at barnet kan få atferdsproblemer,lærevansker,lese og skrive vansker,astma m.m når en mor har røykt under svangerskapet og ikke for å snakke om at faren for krybbedød øker,vel jeg forstår ikke at folk som sier at de er glade i barna sine,kan utsette dem for slike ting.

Skrevet

Ærlig talt, voksne mennesker!!!! Pass på dere selv. Jeg blir mer provosert av sånne som dere enn om noen røyker når de er gravide! Det er IKKE opp til dere hva andre velger å gjøre!

Skrevet

Helt enig med deg Sonja S, er det mulig å gå å irritere seg over alt mulig, og skulle synse om alt mulig her som andre ikke ville gjort...

Folk som høyt skal mene noe om alt, og dømme folk rundt seg hele tiden!?!?!?!

Jeg håper hvertfall du holder dette for deg selv overfor dine barn, slik at de ikke får de samme dømmende holdningene, og går rundt og prater dritt om andre hele tiden..

Skrevet

Hei!

Det kommer jo tydelig frem her da hvem som blir provosert og sint over folk som rakker ned på røykerne.. det er jo dere som røyker, las et innlegg høyere oppe om overvektige som blir sett på som stakkarer, de kan da vel for fan være sunne om de er overvektige, ikke alle som kan for at de er overvektige. så at det går an å sammenligne det forstår jeg ikke! bedre å være småfeit enn å være en dampende skorstein!

Skrevet

Moren min både røykte og drakk under hele svangerskapet, og selv har jeg vokst på meg både astma og allergier, undres hvorfor... Ble også født fem uker for tidlig, uten at jeg tror det har hatt noe å si i etterkant.

Uansett; gidder ikke bruke tid og krefter på å irritere meg over hva alle andre gjør i sitt svangerskap. Sliter selv med en tvangslidelse, en uvane man vet er helt idiotisk, men som man ikke klarer å kvitte seg med. Kan tenke meg at det er slik med røyking også. For noen er det rett og slett mye vanskeligere å slutte enn for andre. Disse har sikkert dårlig nok samvittighet fra før, så slutt å gni det inn!!! (hm... var det det jeg gjorde selv med starten på innlegget mon tro?! - OK, to sider av samme sak...)

;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...