Linnea&Julie Skrevet 22. januar 2008 #1 Skrevet 22. januar 2008 Klær til meg Toalettsaker ull bodyer og strømpebukser til babyen dress og lue til baby til hjemturen Ammebher Ammeinnlegg brystvortesalve brystskjold tøfler føner Videokamera fotoapparat Lurte på å ta me det minste lammeskinnet også som babyen kan ligge på fra første stund i sykehussenga!!
Gjest Skrevet 22. januar 2008 #2 Skrevet 22. januar 2008 Ørepropper...anbefales på det sterkeste hvis du skal bo på barselavd. Forstår dog ikke hva folk skal med føner...bruker dere virkelig den? En blir jo ikke tørr unasett....kroppen renses jo...og du går med bleier...goooood oppsugingevne nå til dags*ler* På f.eks Ahus er det svært få doer...hvis alle skal i tillegg til et langt dobesøk føne seg etterpå, så vil dokøen bli forferdelig lang ;o)
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2008 #3 Skrevet 23. januar 2008 du vet at en føner brukes til å tørke håret med (på hodet), Lompa75? hårføner...
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2008 #4 Skrevet 23. januar 2008 mange som bruker den til å tørke seg nedentil,så jeg skjønner reaksjonen til Lompa75 og er forsåvidt enig med henne...jeg kommer nok heller til å bruke mykt papir og kanskje noe mykt tøy (bomullsklut eller noe)...orker antakelig ikke å bruke masse tid og styre med en føner,det blir jo bare bløtt igjen med en gang uansett... men jeg har også sett noen skrive at de vil bruke føner til å tørke skritt og evnt ks-sår etter dusjing...sikkert ikke så dumt...
Snart tobarnsmamma:) Skrevet 23. januar 2008 #5 Skrevet 23. januar 2008 Jeg har også pakket innesko, mykt dopapir ( var visst veldig dårlig det på sykehuset, fikk tips om dettte), leppepomade pga tørr sykehusluft, dunpose til babyen om det blir kaldt når vi kjører hjem teppe blir for lite varmt pluss litt kjeks og sjokolade! Og lagt i egen sekk kameraet, videokameraet samt ladere!!!!! Denne ligger klar i gangen, mens resten er pakka og ligger i bilen!
magj Skrevet 23. januar 2008 #6 Skrevet 23. januar 2008 Skal ha med morgenkåpe, behagelig bukse, t-skjorter og topper, amme-BH, truser som holder bind på plass, innesko, kamera, video og mobil med ladere, evt telefonkort til tlf ved senga, drops, pastiller, sjokolade, tannkost og -krem, hårbørste, fuktighetskrem og lebepomade. Hjemreiseklær til meg og baby, tepper osv, tar pappa'n med dagen før vi skal hjem. Det er ikke mye du får plass til i skapet ved senga!! Ang toalettpapir; jeg har som regel brukt toalettdusjen, og så tørka meg med en rein vaskeklut etterpå. Et lite håndspeil er greitt hvis du vil se evt sting!! Ikke alle jordmødre viser deg det på samtalen etter fødselen. Ang. hårføner, syns jeg de må få ta det med som er vant til å tørke håret med føner!!! Jeg setter det opp i ei klype når det er vått. Det er tørr luft på sjukehuset, så det tørker nok fort. Fordi det er så statisk luft der, skal jeg også ha med hårskum, noe jeg sjelden bruker hjemme. Og må ikke glemme balsam.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå