Moi 32 Skrevet 22. januar 2008 #1 Skrevet 22. januar 2008 Prøver å finne fram til et greit mellommåltid til min 6mnd gamle sønn. Hører stadig at barn under året ikke skal ha kumelksprodukter, men samtidig syns jeg så mange sier de gir youghurt?? Er dette egen barneyoughurt, og hvor får man event tak i denne?
ifie Skrevet 22. januar 2008 #2 Skrevet 22. januar 2008 Det finnes noe yoghurt-greier på glass nå. Tror det er fra 6 mnd. Ellers lurer jeg også litt på dette. Om noen gir annen yoghurt enn dette glasset?
Gjest Skrevet 22. januar 2008 #3 Skrevet 22. januar 2008 Vanlig yoghurt fra 8 mnd mener jeg... Det gjorde vi iallefall:) Danonino er en slager her, men det er mye sukker i den.
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2008 #4 Skrevet 22. januar 2008 jeg begynte med youghurt til mini rundt 7 mnd først litt og økte på hver uke :-) spist en hel yoghurt fra 8 mnd anonym nå så ingen vet hvem den dårlige moren som gir youghurt til babyen sin er;-)
manonym Skrevet 22. januar 2008 #5 Skrevet 22. januar 2008 Til mellommåltid så er det mange greie glass fra nestle (er vel de som lager barnemat??), og sånne små fruktbeger. Men ang yoghurt så fikk jeg beskjed fra HS på 10 mnd kontroll at jeg kunne begynne litt med yoghurt, så han fikk et par skjeer første gangen. Men skal helst vente til 1 år med å gi de kumelk, men kan begynne litt før med melkeprodukter. Men ikke så tidlig som 6 mnd.
mammasgo`jente Skrevet 22. januar 2008 #6 Skrevet 22. januar 2008 Har gitt litt yoghurt siden hun var 7 mnd. Begynte med et par tesskjeer innimellom. Nå (10 mnd)får hun av og til 1/2 beger, med ikke daglig. Har ikke merket noen reaksjon. Ellers så liker hun veldig godt Frukt og korn glassene! De er veldig mettende og greie som mellommåltid
noLadyjustME Skrevet 22. januar 2008 #7 Skrevet 22. januar 2008 Har gitt youghurt fra 6mnd her... i ny og ne..han både elsker det og har ikke reagert noe på det.Står også på babyverden at vi kan gi det nå.
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2008 #8 Skrevet 22. januar 2008 Du som ikke har merket noen reaksjon: For tidlig start med melkeprodukter kan føre til små blødninger i magesekken. Dessuten kan det føre til jernmangel. Så er ikke først og fremst at de reagerer allergisk:P
noLadyjustME Skrevet 22. januar 2008 #9 Skrevet 22. januar 2008 Ja og hvis du leser lengre ned så er det forskjell på helmelk/lettmelk/skummetmelk og YOUGHURT!!
ifie Skrevet 22. januar 2008 #10 Skrevet 22. januar 2008 Kan jeg få en link til denne siden hvor det står om disse melkeproduktene og alt det der?
noLadyjustME Skrevet 22. januar 2008 #11 Skrevet 22. januar 2008 http://www.babyverden.no/templates/Article____4394.aspx kanskje vi slipper en kraftig diskusjon nå Jeg gir uansett når det passer : )
ifie Skrevet 22. januar 2008 #12 Skrevet 22. januar 2008 Jeg har ingen behov for å diskutere. Bare interessert. Takk!
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2008 #14 Skrevet 23. januar 2008 For min del kan alle gi yoghurt fra hvilken alder de vil selv og jeg skal ikke si at noen gjør noe galt når de følger noe de har lest er ok. Men i "mat for spebarn" som Sosial- og helsedirektoratet har laget og som jeg fikk utlevert på helsestasjonen, står det at man kan begynne å gi melkeprodukter ved 10mnd alder og som skrevet over her,så er årsaken til at man ikke skal gi det før, at det kan fortrenge jernopptaket. Jeg synes også det er rart at en side som babyverden skriver noe helt annet enn det som er de offentlige anbefalingene, så jeg har sendt dem en mail og spurt om det og skal hvis jeg får noe svar legge det ut her også.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå