røre-røre og lille umulius Skrevet 22. januar 2008 #1 Skrevet 22. januar 2008 Ja,da ver det lillemann paa 10 mnd som var saa uheldig aa komme i kontakt med denne forferdelige planten. Noen som har noen gode raad til oss angaaende fjerning av pigger som sitter dypt?? Planten er allerede dod og begravet saa den skal ikke plage oss mere:)
grå :) Skrevet 22. januar 2008 #2 Skrevet 22. januar 2008 den kommer sikkert ut av seg selv, ellers kan du jo prøve olje eller grønnsåpevann
røre-røre og lille umulius Skrevet 23. januar 2008 Forfatter #3 Skrevet 23. januar 2008 Faar haape de kommer ut av seg selv. Det er litt vanskelig aa faa ut de i ansiktet. Det ser ut som om det er 2-3 stykker der og noen paa handa. De tror jeg at jeg fikk ut i morres,men det er hovent og rodt saa det er ikke lett aa se. Ikke lett aa holde han rolig heller. Vanvittig sterke disse smaatrolene vaare:)
Eve Dallas Skrevet 23. januar 2008 #4 Skrevet 23. januar 2008 Hvis piggene stikker litt ut kan du prøve hårfjerningsvoks! Hvis de sitter for dypt ville jeg tatt meg en telefon til legen.
Gjest Skrevet 23. januar 2008 #5 Skrevet 23. januar 2008 Kontakt lege!!! Jeg kunne mistet fingeren etter å ha stukket meg på kaktus. Jeg fikk infeksjon i fingeren! Ikke får å skremme deg - men hvis det setter seg infeksjon der, ødelegges fingrene hvis de ikke blir behandlet fort nok. Hovner det opp i fingrene blir det fort for trangt for blodomløpet. I et slikt tilfelle er det kun en kirurg som er god nok til å vurdere skaden - ikke en legevaktslege!!
Sjefsmegga Skrevet 23. januar 2008 #6 Skrevet 23. januar 2008 noen katuser kan være giftige også....så kontakt lege for å få sjekket. Lillebror måtte til lege fordi han rev ned og tråkka på en kaktus da han var inne på besøk hos farmor...hele foten hovna opp noe voldsomt...fikk antibiotika og smertedstillende og var til omservasjon over natta. Katuser er skumle greier...jeg fikk en i innflyttings gave...den gik rett i søpla så fort gjesten hadde gått...heh....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå