Nelle med kul på magen :-) Skrevet 22. januar 2008 #1 Skrevet 22. januar 2008 Er det noen av dere gravide som hører til denne helsestasjonen og som kan forelle meg hvordan dere oppfatter oppfølgningen hos jordmor der? Har hørt at hun som er der nå ikke måler symfyse-fundus mål før etter ordinær UL pga at det er for tidlig å måle før? Samt at hun heller ikke kjenner på livmora eller lytter etter hjerteslag før etter UL i uke 17-19. Er ikke det veldig sent da? Jeg synes det høres en smule drøyt ut å vente så lenge, og kan overhode ikke huske at det var slik de to forrige gangene jeg var hos jordmor (da var det en annen på samme helsestasjon og første gangen fødte jeg i en annen landsdel.) Pleier man ikke å få sjekket HB i blodet hver gang man er hos jordmor også? Ei venninne av meg har vært hos denne damen og hun mener at alt er for tidlig, venninna mi er nokså oppgitt og misfornøyd med hele jordmora og nå begynner jeg å tvile sterkt på om jeg ønsker meg dit.. Det høres ikke ut som noen tilstrekkelig oppfølgning, eller så er det nye rettningslinjer for flergangsfødende... Noen av dere som vet noe om dette, eller som har opplevd dette andre steder?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå