Anonym bruker Skrevet 22. januar 2008 #1 Skrevet 22. januar 2008 Ja i lys av en annen tråd ble jeg sittende å tenke litt på dette....!! Hvor setter man grensen, og ikke minst hvorfor & hva er forskjelle? Er det greit at en onkel tar med niesa si i badeland? I badebukse og truse?? De må jo dusje før og etter....! Er det greit at en pappa tar hu med i badeland?? Og hvorfor er det isåfall ikke greit at onkelen gjør det? Skjønner egentlig en ettåring forskjelle på om pappa/onkel/barevakt har på seg badebukse eller ikke? Kan man bade i badekaret hjemme med en ettåring med badebukse på? Eller kan en pappa bade naken med datteren si på ett år?? Men kan han gjør det samme når hun er 8?? Og er det sånn at vi tror alle mannfolk som er nakne sammen småbarn KAN være pedofile?? Når de fleste pedofile gjør sine ting under omstendigheter vi andre aaaaldri ville funnet mistenksomt?? Kjør debatt! Vil gjerne høre deres meninger!
Moi 32 Skrevet 22. januar 2008 #2 Skrevet 22. januar 2008 Jeg mener det for det meste må være litt opp til barnet selv hva hun syns er ok. Jeg syns at det er ok med onkel på badeland, men tror kanskje en 1åring ikke vil like særlig å være i en herregarderobe med masse nakne menn! En 1åring skjønner definitivt hva en tiss er, men er ikke så sikker på om hun vil ha 100% kontroll på mann/kvinne, og event hvilket kjønn hun selv er og at det er et annet kjønn enn onkel eller pappa, men jeg tror det.. Jeg syns barn kan være nakne i badekaret med mamma eller pappa så lenge de selv syns det er ok! Alt dette avhenger jo også av at den voksne også syns det er ok. Et barn vil merke kjapt om en voksen ikke føler seg vel, og dermed ikke føle seg vel selv heller.. Det var min mening!
Mamma'n til Tobias♥ Skrevet 22. januar 2008 #3 Skrevet 22. januar 2008 Synes det er helt greit at pappa, onkel og bestefar tar barn med seg i badeland. Men jeg kommer helt klart til å be de aldri la de være uten tilsyn!!! (Gå i dusjen i forveien ol.) Jeg tror absolutt ikke en 1 år gammel jente reagerer på tissefantene til mennene i garderoben. Jeg var hvertfall med min onkel i badeland maange ganger da jeg var liten. Helt til jeg faktisk kan huske at "nå var det litt flaut å være i guttegarderoben!" Tipper jeg var 5-6 år.. (for liten til å gå alene i damegarderoben hvertfall). Jeg syns det er litt ekkelt at sønnen min etterhvert må gå alene i herregarderoben hvis jeg skal bade med han alene :/ Uff.. blir nok ikke badeland på oss 2 alene..
Mamma'n til Tobias♥ Skrevet 22. januar 2008 #4 Skrevet 22. januar 2008 Glemte visst å svare på et par ting.. Hadde vi hatt en jente hadde jeg synes det var helt naturlig at faren badet/dusjet med henne naken. Jeg kommer hvertfall til å gjøre det med min sønn. Hvor lenge det er naturlig vet jeg ikke.. Naken i badekaret med barn av motsatt kjønn til de er 4-5 kanskje? Jeg vet ikke.. Jeg vokste opp med bare min mor, men jeg ser på småsøstrene mine nå at de fortsatt syns det er ganske naturlig å være naken foran faren sin (blir 10 og 12 i år), men at de etterhvert begynner å syns det er litt flaut.. Men nå er vi en veldig liberal familie med hensyn til nakenhet tror jeg:P (Når jeg er på besøk her springer jeg gjerne rundt i undikken hvis jeg har glemt å hentet klær:)) Men nok personlige ting om meg for i dag:P Syns man skal gjøre det man selv syns er naturlig. Men synes også det er viktig at barn får et naturlig forhold til nakenhet.. De skal ikke være flau over kroppen sin.
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2008 #5 Skrevet 22. januar 2008 Jeg vil aldri orke å tenke tanken på at besteforeldre eller pappan skal være pedo, da vil jeg ødelegge livet til både ungen og meg!! Jeg har sittet i badekaret med stesønnen min (5 år), og vi var begge kliss nakne. Og jeg er definitivt IKKE pedo!! (han kom oppi badekaret til meg siden det var så mye skum der). Både mamman og pappan vet det og ingen har reagert på det heldigvis. Nå er han så stor at jeg helst ikke skal se på når han dusjer engang, og det er helt greit. Han dusjer i fred, og trenger han hjelp kommer pappa. Vel, det jeg mener er at vi aldri helt sikert kan beskytte oss selv mot pedoer. Dessverre:/ Men om broren min vil ha med tuppa i svømmehallen, så versågod:)Jeg har ingen grunn til å mistenke han for å tenke i gale baner.
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2008 #6 Skrevet 22. januar 2008 Jeg mener det er 2 forskjellige ting ob barnevaktenhar med barnet på badeland eller om de setter seg i badekaret hjemme. Skjønner liksom ikke helt hva typen til en barnevakt har i badekaret å gjøre. Om barnet badet sammen med mamma eller pappa,med eller uten badebukse når de er så sma har jeg INGEN betenkeligheter,men barnevakten eller andre UTEN å ha avtalt/ snakket med foreldrene gjør det er i prinsippet forbudt.
Gjest Skrevet 23. januar 2008 #7 Skrevet 23. januar 2008 Jeg har med meg både min 3 åring og min 5 åring i garderoben med meg når vi er og bader, begge er gutter, og både jeg og pappaen dusjer sammen med dem av og til (altså en av oss er i dusjen, så kommer ett og ett barn inn, vi hjelper med å sjamponere inn håret, skylle det osv, så går barnet ut igjen til den andre forelderen som tørker osv). Men tenker som så at fra rundt 6 års alder +/- så begynner det å gå en grense. Jeg kommerikke til å ta med meg sønnene mine i damegarderoben etter de har begynt på skolen og når jeg merker de selv begynner å bli sjenerte skal de få privatliv fra meg. Når det gjelder jenter i guttegarderoben så mener jeg i utgangspunktet det er greit at en jente kan følge sin pappa, onkel eller bestefar frem til 5-6 års alder dersom hun selver komfortabel med det, men med en ekkel bismak da jeg ville vært bekymret for om andre menn ble opphisset av synes av henne, men jeg hadde vært trygg på ledesageren hennes da.Å badei badekaret har verken pappaen eller jeg noen gang gjort med barn, det synes jeg blir for intimt av en eller annen grunn, så jeg må ærlig innrømme at jeg alltid skvetter litt til når jeg hører om menn som bader masse sammen med døtrene sine på 1-2 år og oppover, for meg blir det feil, men det er nok bare i mitt skitne hode... :-/
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2008 #8 Skrevet 23. januar 2008 Jeg syns denne debatten er litt rar! Selvfølgelig skal vi være obs på pedofiler o.s.v men når vi snakker om pappan og mamman og at det kanskje er rart at de bader sammen med barnet...ja da har vi gått for langt! Dette ligner USA!!!!! Gutten min på 2,5 år bader med pappa i badekaret og på svømmehall og jeg har da aldri tenkt at det var upassende. Det er jo faren! Skal han slutte med det bare fordi jeg tror at han kanskje er pedofil? Nej vet du hva! Hva med alle barn i f.eks. Finland? Der går hele familjen i bastu sammen. Er det ille? Er der mer missbrukte barn enn i Norge tro? Så lenge vi har et unaturlig forhold til nakenhet vil vi overføre det til barna våre. Jeg mener ikke at ikke vi skal være obs på hva som kan skje men vi kan ikke gå rundt å misstenke folk for pedofili. Som sagt....dette blir USA!
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2008 #9 Skrevet 23. januar 2008 Vi er overhodet ikke sjenerte overfor hverandre her hjemme, senest i dag dusjet jeg mens 6-åringen kledde seg på badet, ingen som reagerer på det... Men han har nektet plent å gå inn i en jentegarderobe, eller en jentedo for den saks skyld i flere år alt. Så fort han forsto forskjellen på skiltene på utsiden (dame/mann), var det slutt på det. Så da han var så liten at han fremdeles trengte hjelp til å tørke seg bak, måtte vi leite etter en handikap-do, for den kan både gutter og jenter bruke ;-) Derfor har dette aldri vært noen problemstilling egentlig, han er også kjempesjenert f.eks på stranden, så helt fra han var ca 4 år har jeg måttet holde håndkleet rundt han mens han skifter til badebukse. Jeg vet det finnes pedofile der ute, men kan ikke la det stoppe meg i å leve et helt normalt liv. Så om alle ungene løper nakne i hagen mens mannen til søstera mi spyler på de med hageslangen ser jeg på det som uskyldig morro, akkurat som jeg gjør når mannen min puttet både våre og brorens barn i badekaret samtidig og lar de leke der..
Sanasol har 2 herlige jenter Skrevet 23. januar 2008 #10 Skrevet 23. januar 2008 Å si at en 1 åring vet hva en tiss er, den er vel litt drøy? Nå vet ikke jeg hvor mange 1 åringer du har hatt, men vesla mi er 1 om et par uker og hun er fortsatt veldig mye en baby og vet fint lite om hva en tiss er. Hun hadde absolutt ikke reagert på nakne mennesker mer enn påkledde. Hun hadde krabbet lykkelig rundt og lekt seg i dusjen, lykkelig uvitende om folkene rundt henne var menn eller kvinner, så lenge mamma eller pappa er der.
*2 LyKkEtRoLL* Skrevet 23. januar 2008 #11 Skrevet 23. januar 2008 Her i huset har vi ei 4 år gammel jente.... Pappaen dusjer henne, vasker tissen hennes, tar henne med på badeland i guttegarderoben, sammen med bestefaren også, badet naken med henne fram til hun var 3 år i badekaret.. Syns det blir litt for hysterisk hvis pappaene ikke kan være med døtrene sine på en naturlig måte. Vi mødrene er jo sammen med sønnene våres ganske lenge også. Den dagen jeg mister tiltroen til mannen min, at jeg ikke lar døtrene mine være nakne sammen med han, nei da er ikke forholdet våres noe mer å snakke om. Men er det dermed han som føler seg ukomfortabel, så blir det noe annet.. Syns fedrene selv skal velge hvor grensen går jeg..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå