Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

oppmerksomhet får du i alle fall ;)

en ting jeg lurer på; du som er totalt imot abort, uansett omstendigheter. til alle dem som måtte komme din vei og som er i den leie situasjonen at de vurderer abort, men som du på en eller annen måte klarer å omvende, følger du dem opp etter svangerskapet også? alle klarer å gå gravide, men det er forbausende mange som ikke klarer å følge opp etter sv.skapet. er du der i ettertid? eller er det "drit i konsekvensen, jeg fikk i hvert fall kjørt igjennom meningene mine" mentaliteten som gjelder?

nysgjerrig.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har faktisk aldri vært i den situasjonen at jeg har rådet folk angående svangerskap...Jobber ikke i helsevesenet på grunn av det for å si det sånn...

Men synes selvfølgelig det er kjempeviktig med oppfølging etter svangerskapet også...

Skrevet

Neffi, hva tenker du om de som ikke greier å følge opp barna i ettertid? Skal de kanskje få flere barn om de er så uheldige å bli gravide igjen? Eller er kanskje abort ei løsning?

Skrevet

Ja, dette har jeg også lurt på lenge!!

Skrevet

Lurer litt på det samme som deg i denne debatten.

Jeg syns at når foreldrene har tatt sine forholdsregler ifft prevensjon,og er syke,deprimerte eller annet og innser sin begrensning,at de klarer ikke følge opp flere enn de de har,og det i visse tilfeller kan være mer enn nok;da syns jeg det rett og slett er egoistisk og tankeløst og uansett skulle bære frem barnet .

Tror i visse tilfeller at det er til det beste for det ufødte å slippe å komme til verden,der det ikke kan bli tatt vare på på best mulig måte og som foreldrene egentlig hadde ønsket for det.

Men når det er sagt,er det nok ikke det er alle valget er like vanskelig for heller,og mange velger det som en lettvint løsning pga slurv av prevensjon o.a.

Skrevet

Det er noe som heter adopsjon.

Skrevet

Det er hvertfall det dummeste og mest egoistiske alternativet jeg kan tenke meg!! Hva med barnet som vokser opp og lurer på hvem sine biologiske foreldre er etterhvert? For det vil de garantert ønske å vite!

Skrevet

Da ringer vi Tore på sporet hvis spørsmålet skulle dukke opp:-)

Skrevet

Så du tror at det eneste alle adopterte gjør er å hige etter sitt biologiske opphav? Det er å stakkarsliggjøre de adopterte, og undervurdere adoptivforeldre. Å være foreldre er så uendelig mye mer enn å bidra med en gene-pool.

Egoistisk..? Vil nå si at å gå igjennom en graviditet for å gi et barn livet - selv om man ikke makter å selv ta seg av det- er det stikk motsatte av egoisme!!!

Skrevet

problemet med adopsjon slike ganger er vel at man ikke tenker på følelsene. Det faktum at et menneske velger å avslutte et svangerskap trenger jo ikke å ha med å gjøre at man ikke vil ha barn, men at man lever i begrensninger hvor man ikke vil klare å gi et barn de oppvestkvilkor man bør kunna gi.

Hvis de da bærer frem barnet og så ikke greier å gi det ifra seg, så vokser det da uansett opp med foreldre som ikke er egnet å gi dem det dem trenger. Hvor ligger logikken i det??

Skrevet

Om du spør en person som har vokst opp under klandreverdige kår om han/hun er glad for å være født, er sjansen overveiende stor for at personen svarer "ja, selvfølgelig!" Man har uansett ikke noen garanti for lykke og tilfredshet, om barnet er ønsket aldri så mye.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...