Gå til innhold

Lærere, og dere andre...hva synest dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det var et innlegg om lekser lenger nede her, og ellers så er jo skole, lærere og lekser hyppig diskutert i media for tiden. Hva synest dere?

Blir så utrolig provosert, irritert og oppgitt over alle som kritiserer lærere for å gjøre en dårlig jobb. Er de klar over hvilken jobb lærerne gjør?

Selvsagt er ikke alle lærere like gode og like engasjerte, men man kan ikke dra alle over en kam. De fleste lærere gjør sitt beste, og river seg i håret over det samme som alle andre; karakterer, holdninger, resultater, nye læreplaner +++

Men hva har lærerne og skolen å stille opp med når foreldrene og resten av samfunnet går rundt og snakker dritt om skole og lekser? Foreldrene snakker gjerne nedlatende om skole generelt, om lærere som de også har hatt, og at ligninger har jeg da aldri hatt bruk for!!

I tillegg bruker barn og ungdom all sin tid på data, tv, mobil, fitidsaktiviteter og venner. Lekser og skole er fullstendig nedprioritert. Selvsagt mener jeg ikke at de bare skal sitte og gjøre lekser, langt ifra, men de må lære seg å ta ansvar og at ting forplikter.

Hva skal det bli av neste generasjon om de har den holdningen at jeg gjør som jeg selv vil, jeg bryr meg ikke om noe går utover andre så lenge jeg har det gøy?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...