Susi og prinsessa Skrevet 22. januar 2008 #1 Skrevet 22. januar 2008 http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/politikk/article2208150.ece Selv tror jeg ikke jeg klarer å få flere barn dersom det blir vedtatt. Dersom jeg skal ut i jobb så tidlig etter tungt svangerskap, fødsel, barseltid, kollikk, søvnproblemer osv. så tror jeg det rett og slett bir for tøft. Når ungen er 6 mnd så skyter utviklingen fart, en får mere og mer kontakt med de, natterutinene har begynt å stabilisere seg osv. De første mnd er jo mest stell, mat og soving. Det blir jo ingen tid til å lene seg tilbake og nyte permisjonen sammen med den lille. Jeg mener også at det blir tungt å gå ut i jobb når man kanskje må amme på natten, morgenen etc. Det tærer å amme. Hvorfor kan ikke politikerne stole på at vi klarer å finne ut av det selv?
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2008 #2 Skrevet 22. januar 2008 greit med mere pappaperm, men det trenger ikke å gå utover vår permisjon.. det er nå min mening:)
Susi og prinsessa Skrevet 22. januar 2008 Forfatter #3 Skrevet 22. januar 2008 Helt enig i deg der, også burde far kunne tjene opp retten til foreldrepenger også Er så redd for at det skal bli vedtatt, men det er vel liten sjanse for det
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2008 #4 Skrevet 22. januar 2008 Blir faktisk rett og slett irritert over at politikerne skal bestemme hvor mye permisjon vi skal få lov å ta. Synes det er fint slik som det er nå, med at 6 uker er forbeholdt far, men at om ønskelig kan far og mor fordele det slik som de selv vil. Hvorfor skal vi ikke få lov å bestemme dette selv? tror ikke det er slik at far føler seg undertrykt likevel, han har rett på 6 uker, men kan få mer dersom far og mor blir enig om det. Uansett vil det da i så fall bli slik at mor går hjemme med barnet de første mnd.. Dette er selvfølgelig da det tyngste er, med kolikk, søvn, mye amming, stell o.l. Mens når far da skal være hjemme er alle rutiner innkjørt, barne spiser, drikker og sover til faste tider, utviklingen skjer fra dag til dag, og barnet har blitt mer selvstendig, fått mye mer personlighet osv.
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2008 #5 Skrevet 22. januar 2008 Anonym 21:26 22.01.2008. Vår permisjon...? Det er en grunn til at det heter FORELDREPERMISJON og ikke MAMMAPERMISJON...! Mødrene må ta de 6 første ukene, deretter er det fritt hvordan hvert enkelt par ønsker å fordele permisjonen.... Jævla NEKhue!
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2008 #6 Skrevet 22. januar 2008 Hvor gammel er du da? Nekhue? Må da gå ann å diskutere saklig uten å slenge dritt selv om ikke alle har samme mening som deg. Det som menes er at mødrene ikke vil ha mindre permisjon, greit at pappa'n kan få lenger. Men det trenger ikke å bety at mødrene skal ha mindre permisjon.
Susi og prinsessa Skrevet 22. januar 2008 Forfatter #7 Skrevet 22. januar 2008 Herregud, det må da gå an å oppføre, jeg skjønte hva anonym 21:26 mente og det tror jeg du også gjorde huff.
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2008 #8 Skrevet 22. januar 2008 Syntes de skal bestemme litt vel mye i våres liv hvis det blir sånn, her kan far ikke ta ut hele 6 uker engang fordi han mister for mye penger og da ville vi ikke klart oss. Hvordan ville det da blitt hvis det var mer tid tvungen, da måtte mange plassere barn hos dagmamma/barnehage i en enda yngre alder. Kjenner flere som har mulighet til det og derfor deler permisjonen halvt om halvt, det er flott. Men passer ikke for alle. Noen fedre kunne aldri tenke seg å gå hjemme med barna. det finnes jo mange kjempebra pappar , min egen mann er blandt dem. men hva med disse fedrene som overser barna sine. Heller sitter å spiller på datan eller glor på tv i timesvis og rett og slett ikke enser barna sine i hele tatt. Det er jo ikke bra for barna overhode. Har ei venninne som var borte i 5-6 timer mens faren skulle ta seg av deres lille sønn på 6mnd. Når ho kom hjem satt barnet å gråt i vippestolen hvor ho hadde satt han før ho gikk, barnet hadde ikke fått ny bleie (heldigvis ikke bæsja da.), barnet hadde ikke fått mat. Han hadde ikke tatt det opp fra stolen engang. (det inrømmet han selv.) Nå sier det seg vel nesten selv at de ikke bor sammen lengre og han har ikke samvær alene. Samværet finner sted hos hans foreldre. Noe han faktisk villig gikk med på selv da. Ok så er den saken karnsje litt ekstrem men det finnes slike fedre. så finnes det de som er litt bedre men ikke egner seg også. Så finnes det de som er fantastiske fedre men faktisk ikke kan ta seg fri over lengre tid av forskjellige grunner. Nei hvis dette blir en standar som skal gjennomføres så er det faktisk ikke for barnas beste. Og man er jo så oppsatt på amming til barnet er ihvertfall 10 mnd, hvordan skulle det gå i praksis da? Mange jobber langt unna hjemmet er jo ikke bare for pappan å ta med barnet til morens jobb da.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå