MadameMimm Skrevet 22. januar 2008 #1 Skrevet 22. januar 2008 Jeg ser ut som et moras nedentil etter forrige fødsel (stingene raknet, og ble ikke sydd på nytt osv), så å legge meg ned hos fastlegen og skreve på første kontroll i morgen, DET GJØR JEG BARE IKKE. Jeg vil ikke bli nødt til å lure på om hva fastlegen husker med meg neste gang jeg er hos han pga halsbetennelse eller med pjokkens øyekatarr. "Oi, der er hun som så skikkelig j***** ut." Nei, da vil jeg mye heller prøve å komme meg til en gynekologisk klinikk, hvor de hanskes med kjønnsorganer hele tiden, og hvor de garantert har sett værre ting en meg! Det kan kanskje gå dager mellom hver gang en fastlege har gu på pasienter, å da har jeg fått det for meg at de husker episodene bedre, enn hvis de hadde 30 gu hver dag. -Min mening, iallefall! Så, kan jeg nekte å legge meg i skrevestolen i morgen??????????????? Gruer meg slik at jeg er skikkelig kvalm.
stratosen_er mamma_ Skrevet 22. januar 2008 #2 Skrevet 22. januar 2008 jeg har gjort det denne gangen.. men det er fordi jeg har mista to ganger tidligere og tok GU første gang jeg var gravid og jeg har vært på innvendig UL denne gangen og gynekologen trykka og kjente godt nok så jeg takka nei til GU hos fastlegen...han sa at jeg ikke måtte men at han ville gi meg tilbudet... så jeg sa nei...følte ikke det var nødvendig heller.....så du kan nok nekte..det er ikke sånn lenger at man måå ta GU, tror det er valgfritt...bare si at du ikke ønsker.. ønsker deg lykke til:) klem
Miss_X_1974 +lillegutt Skrevet 22. januar 2008 #4 Skrevet 22. januar 2008 Ja du kan absolutt nekte. Da jeg var gravid siste gang var det jeg som insisterte på GU, fastlegen min mente det ikke var nødvendig... så det er ikke alle som mener man må ta det på første kontroll. Hvis det har gått mer enn 3 år siden du tok celleprøve sist, vil fastlegen din sikkert ta det, men det kan du jo gjøre hos en gynekoleg. Så bare nekt du, det går helt sikkert greit
MadameMimm Skrevet 22. januar 2008 Forfatter #5 Skrevet 22. januar 2008 Puh, takk skal du ha for svar, stratosen!!! Nå kan jeg senke skuldrene og få en god natts søvn, for jeg skal nemlig IKKE på gu i morgentidlig! Å, så gla jeg ble nå!
MadameMimm Skrevet 22. januar 2008 Forfatter #6 Skrevet 22. januar 2008 Takk, takk, betryggende med mange samsvarte svar(:
jippii Skrevet 22. januar 2008 #7 Skrevet 22. januar 2008 Ja, egentlig så er det ikke vanlig med gu lengre når man er gravid. Enkelte fatsleger holder ved det gamle og vil ta gu, mens andre ikke spør en gang. Min fastlege bruker ikke å ta gu på gravide, og hvis din fastlege spør, så er det opp til deg og bestemme. :-) Lykke til i morgen!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå