Anonym bruker Skrevet 22. januar 2008 #1 Skrevet 22. januar 2008 Er det forsvalig og hva ville dere gjort ?? Vi har familie borte på vestlandet, som er av den eldre garden, og som ikke har mulighet til å komme bort til oss her i Oslo og hilse på den nye babyen... Lillegutten vår kommer i slutten av mars, og vi har tenkt å reise bortover i midten av mai, da med fly.. Men jeg er litt skeptisk til å reise av gårde med fly når knøtten bare er litt over 1 mnd.. Vi skal bortover til sommeren også, da i hele juli, og da skal vi bruke bil.. Ville dere tatt den (korte) turen i mai, eller hadde dere ventet juli ??
Trultemora er presseklar!! Skrevet 22. januar 2008 #2 Skrevet 22. januar 2008 Jeg skal føde i februar/mars og kommer til å fly fra olso til Værnes i påska! Husk bare å enten amme eller gi ungen smokk på opp og nedflyginga!
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2008 #4 Skrevet 22. januar 2008 Ingen problem. Men som hun over sa, husk å amme, la han sutte på smokk osv. når dere letter og lander.Min baby lå til puppen på oppstigningen, og på nedlandingen. Helst ikke la han sove.... De kan ikke regulere om de får tette ører slik som oss voksne(vi kan jo gjespe osv.).
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2008 #5 Skrevet 22. januar 2008 Jeg jobber i en reisebyrå å bare så du veit så er det kjempemange som flyr med nyfødt baby! Går helt fint det!! :-)
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2008 #6 Skrevet 22. januar 2008 Takk alle sammen Da skal jeg ikke bekymre meg så mye Blir så redd for den lille vettu..
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2008 #7 Skrevet 22. januar 2008 En mange timers kjøretur er verre for en liten rygg! Nyfødt i mors armer har det like godt i fly som hjemme i stuen. Sånn sett er kjøreturer mer utfordrende: bilsete tillater ikke barnet å ligge rett i ryggen, så en sånn tur krever pauser og ideelt sett overnatting.
GuriMalla - ♀♂♂ Skrevet 22. januar 2008 #8 Skrevet 22. januar 2008 Ikke noe problem. Det er adskillig lettere å fly med nyfødt enn når de er året, det kan jeg love deg!! Har reist masse med fly med datteren vår. Første gang var hun 7 uker gammel. Jeg ammet henne opp og ned og det gikk helt fint. Ellers så sov hun. Men det er lurt å ha med seg bæresele av et eller annet slag!
kidos! Skrevet 22. januar 2008 #9 Skrevet 22. januar 2008 Kan trøste deg med at her oppe i det høye nord er det ganske vanlig å reise hjem fra føden med fly. Og mere nyfødt enn det får du vel ikke.
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2008 #10 Skrevet 23. januar 2008 Til kjøreturen i juli så skal vi bruke bag med sikkerhetsnett, vi skal også ha med bilsete, så vi kommer til å bytte litt på under den kjøretur.
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2008 #11 Skrevet 23. januar 2008 Takk alle sammen da kan jeg reise med god samvittighet.
*♥barney♥*fødeklar Skrevet 23. januar 2008 #12 Skrevet 23. januar 2008 Vi fløy fra London til Oslo når eldstemann var 2 uker (ca 2 timers tur), gikk kjempe fint. Han ammet/sov hele veien. Min erfaring er at jo mindre de er, jo enklere er de å fly med!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå