Gå til innhold

arbeidsfordeling

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan er arbeidsfordelingen hos dere i forhold til barn(a)?

Har en liten krangel gående her, og vil bare forhøre meg hvordan andre har det.

jeg gjør 99,9% av alt med barnet vårt. ut av hennes ca 740 levedager har han lagt henne 5 kvelder, jeg resten. Han har ikke skiftet mer enn 10-12 bleier. jeg ordner mat, står opp om natten, gjør i stand til barnehagen og i bunn og grunn gjør jeg vel praktisk talt alt. Føler at jeg lever på 50 tallet! Han hjelper jo til med andre ting innimellom "manne ting" som å instalere oppvaskmaskinen ol. Men det er jo ikke hver dag.

Har dere for eksempel jentekvelder (eller andre ting ) hvor far har ansvaret for barnet mens dere kan koble av?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når jeg leser slike innlegg er jeg faktisk glad for at jeg er alene med ungene mine...

slik hadde jeg ikke orket å ha det. men er vel sikkert ganske mange som er i dine sko...

Skrevet

Vi deler ganske likt når begge er hjemme, det hele går automatisk, Han tar stort sett største og jeg tar minste. Og innimellom bytter vi. Vi har ikke egne kvelder, men går ut om vi har lyst. Og er jeg sliten kan jeg bare si at jeg må ta meg en liten lur og han tar ungene. Men da er det gjerne litt kaos når jeg står opp igjen.

Skrevet

Arbeidsfordelig når det gjelder gutten er 50/50 stort sett :) Resten her hjemme er en annen sak...

Skrevet

blir helt stressa når jeg leser innlegget ditt - for sånn er det her og. Og OM fyren skulle bidra, må jeg alltid gjøre jobben hans omigjen!

Blir bare så jævla sliten - ikke så sliten av å måtte gjøre alt, men sliten av å hele tiden bli skuffet fordi jeg er så dum at jeg faktisk fremdeles forventer at han tar halvparten....

Jeg er sikker på at jeg hadde levt et mye mindre slitsomt og lykkeligere liv som alenemor.

Skrevet

Anonym 21.34

Hvorfor gjør du det om igjen det han allerede har gjort?

-----------------------------------------------------------------------------------

Og har mennene deres alltid oppført seg som pusegutter som bor på promperommet - med Samantha fox på veggene- hjemme hos mor og far???

Sett opp en liste over hele huset/leiligheten, sett dere ned med *puseguttene til mamman sin* og be de velge hva de vil ha som ansvarsområde. Vask hver fredag!!!

Fader til teite drittunger av noen mannfolk som ikke skjønner at de faktisk må slippe skjørtet til mamma.

Grow up!

Skrevet

Endelig et innlegg jeg kan bruke som forhandlingsstyrke i diskusjonen vår;-)

Ble litt bekymret her jeg nå, for om faktisk virkeligheten er at norge i dag faktisk befinner seg på 50tallen med henhold til arbeidsfordeling.

HI

Skrevet

Hvorfor lar dere mannfolka få slippe så billig unna??? Dere får skylde dere sjøl som ikke setter krav til dem!

Skrevet

Fint, bruk det til noe positivt!

Om det ikke hjelper har en del andre pressmiddler:o)

Bare å rope om du trenger flere....

Skrevet

Tipper han er temmelig ung. Voksne men er ikke redd for å bli sett på som femi fordi de steller med barnet og i huset. For det er vel muligens der det ligger. "kan hjelpe til, men ikke si det til gutta":) Og ja, her deles det.

Skrevet

Ja det må være alderen Prekæs.

Skrevet

Ikke sant. Og når de er så gamle som meg er vel muligens de som ikke godtar slikt også kommet seg inn i 2. ekteskap:)

Skrevet

pappan jobber kveld så her tar jeg nattevåket (noen ganger sover ho hele natta, ellers kan ho våkne fra en til 15 ganger.) Ho starter dagen klokka 6 om morran så da står pappan opp, skifter bleie på ho gir ho frokost. Og så leker de og koser seg til i 8-9 tiden (hender ho sover litt i denne tiden.). Da står jeg opp og pappan legger seg igjen. I 12 tiden står pappan opp igjen. og da tar han alle bleier som skulle trenges å skiftes fram til han skal på jobb. Han gir henne også middag. Hender han tar henne med ut på tur hvis jeg er dårlig og trenger litt fred og ro, eller jeg kan ligge på senga å lese og slappe av mens han underholder ho i stua. Ellers går vi gjerne på tur sammen.

Vi deler stort sett på det meste når vi begge er oppe men middag er liksom hans faste ting å gi ho.

Så går han på jobb og jeg tar meg av resten fram til 6 om morran igjen.

Hvis ho er urolig når han har fri hender det at han tar ho litt på natta også.

Nå er jenta mi 8,5 mnd da og jeg er storfornøyd med insatsen hans nå men har ikke alltid vært sånn. de første 5-6 mnd var han ikke så behjelpelig. Men når jeg fikk svangerskapskvalme for fullt og ble fryktelig trøtt så måtte han jo steppe inn mer også.

Skrevet

50/50, bortsett fra at det er nesten alltid han som står opp om natten! ;-) Fordi eldstemann er pappadalt og går til ham om han våkner.

Men det skal han ha - da førstemann var 1 uke kasta han meg ut av badet da jeg korrigerte bleieskiftinga hans med beskjeden "Det er like mye min unge!" :o) At ikke flere mannfolk skjønner det og setter pris på det begriper jeg ikke....

Skrevet

HI her.

Fyren er verken ung eller mammadalt (vokste opp hos faren sin og er 35 år).... Må jo si at han støvsuger og tar oppvaska og sånt også. Det som plager meg er det at han tar det som en selvfølge at jeg skal legge bort alt ved livet mitt som ikke dattera kan være med på. "ja,ja du er jo mor nå". Og kommentarer som at jeg ikke kan klage på å være trøtt når jeg ikke legger meg tidligere om kvelden, når jeg har vært våken en gang i timen fra klokka 2 på natta. Jeg må likssom tilpasse meg at hun kan ha en dårlig natt og legge meg klokka ni jeg da... I tillegg syter han når jeg ikke har overskudd til sex... herregud, er så sliten jeg nå.....

Noen her sier hvorfor lar dere han holde på. Gi meg et tips da, om jeg ikke legger henne, så blir hun oppe til klokka 10 da. Eller om jeg ikke gjør henne i stand til barnehagen så får hun jo bare være hos meg hun da, for han gjør det han har planlagt uansett. (jeg er student og har mye jeg gjør hjemmmefra).

Sant skal sies han hjelper jo til om andre ting skjer. Han klatrer på taket for å ordne tv antenna, og skifting til vinterdekk som regel osv. Men det er jo ikke ting som må gjøres hver dag...

Blir kanskje bedre når jeg blir ferdig med studiene, for han ser ikke på studiene som noen jobb, leiker meg likssom bare jeg...

Skrevet

Sorry HI, men ville ikke gjort meg så mange forhåpninger til at det blir bedre da. Dette har med respekt for hverandre å gjøre! Og kanskje den ikke kommer av seg selv hos dere.

Vi deler på alt, men vi vet hva den andre liker bedre og mindre bra. F.eks kan jeg ikke fordra å ta bæsjebleier, det gjør derfor stort sett alltid mannen min. Han synes det er kjedelig å vaske klær, det synes jeg er OK og dermed gjør jeg det. Begge lager mat og begge er like trøtte (har en uråkråke-sønn). Bytter på å sove ut i helgene!

Vi går lite ut, men begge trener en del, men det prioriteres alltid etter familie og "ting som må gjøres".

Mitt råd til deg er jo å snakke med ham da. Si klart og tydelig hvordan du oppfatter situasjonen og hva du ønsker en endring på. Og så ta det derfra. Nytter ikke det - så sett hardt mot hardt - gjør "det aller mest nødvendige"- men overse resten (hans).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...