Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, det er det faktisk. Men man ser gjerne på det som verdt å betale for. F.eks er kylling dyrere pr. kg enn svin. Jeg bruker sjeldent svin så det er greit. karbonadedeig er sunnere men "dyrere" enn svinekjøttdeig, men allikevel bedre smak.

Kiwi skal ha fjernet momsen nå, men jeg ser ingen stor forskjell - syns frukten er bedre på innvndrerbutikker og meny.

Skrevet

Tja. Dyrere enn usunn mat, billigere i Norge enn mange andre steder sånn relativt sett.

Ren mat, lite halvfabrikata. Fisk, kjøtt, frukt, grønt.

Skrevet

Det er jo mye usunn mat som er billig fordi det er tilsatt mye fett og vann som en del pølser og farser.

Jeg synes ikke sunn mat er spesielt dyrt, men det krever ofte litt med på kjøkkenet. Tror kiloprisen på fisken i fiskepinner er dyrere enn om du kjøper ren fisk. Vet jeg bruker mye mindre på mat enn mange andre.

Sunn mat for meg er grønnsaker, frukt, grove fullkornsprodukt, magre melkeproduk, ren fisk og mager kjøtt, nøtter, bønner, bær og det rette fettet brukt til matlaging.

Skrevet

Nja... synes ikke frukt og grønnsaker er så dyrt, men kylling- og svineprodukter er ofte dyrer enn like produkter laget av storfe. Karbonadedeig er dyrere enn vanlig kjøttdeig, fullkornsalternativer er dyrere enn fine produkter osv.

Så litt begge deler.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...