Anonym bruker Skrevet 22. januar 2008 #1 Skrevet 22. januar 2008 Er fryktelig usikker på hva vi skal bruke etterpå. Liker IKKE kondom, og har litt problemer med ppiller. Blødde flere mnd i strekk med ppiller (prøvde ulike merker). Hva gjør dere? Noen tips?
bæibi nr.3!! Skrevet 22. januar 2008 #2 Skrevet 22. januar 2008 Legen min anbefalte minipille eller spiral etter sist svangerskap. Liker ikke å skulle putte i meg hormoner, i hvert fall ikke når jeg ammer. Så jeg kjøpte en "Pearly". Måler raskt og enkelt temperaturen min hver dag, og den smarte lille computeren gir beskjed om rød el. grønn dag (rød= fruktbar, grønn= sikkert å ha sex) :-D. Den registrerer eggløsning og mens.
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2008 #3 Skrevet 22. januar 2008 vi hadde god nytte av kondom og glidemiddel de første gangene etter fødselen, ganske sårt og ømt der nede. Prøvde med p-sprøyte, men mistet totalt sexlyste. Denne gange blir det hormon spiral i begynnelsen tenker jeg og så blir det sterilisering på meg. Venter nr 2 nå, og vi ønsker oss ikke flere
♥♥mortil4♥♥ Skrevet 22. januar 2008 #4 Skrevet 22. januar 2008 Da vi er 100% sikre på at denne babyen er vår siste, så skal mannen min under kniven Skal bli deilig å slippe å tenke på prevensjon. Har selv hatt store problemer med p-piller, og kondom har funka dårlig.
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2008 #5 Skrevet 22. januar 2008 vi brukte pearly, og i mars skal vi ha baby. så veit ikke om jeg tør å stole på den igjen. kan hende jeg har brukt den feil, men tror vi får prøve noe annet etter fødsel.
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2008 #6 Skrevet 22. januar 2008 Hvis dere skal ha flere barn, ville jeg satset på spiral (vanlig eller hormon) Vi er nok ferdig med å lage barn, så hos oss skal mannen under kniven;-)
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2008 #7 Skrevet 22. januar 2008 Minipiller fram til jeg får hormonspiral.
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2008 #8 Skrevet 22. januar 2008 Jeg satte inn kobberspiral på 6-ukersktr sist, men jeg blødde og blødde og så kom den bare ut igjen (fy det var vondt!!) så prøvde jeg Cerazette (den pillen man kan amme med) men da fortsatte jeg å blø... Så det ble kondom på oss, for jeg orket ikke mer blødning... Begynte med persona da jeg var ferdig med å amme, og det funka fint til vi ønsket oss nestemann (men ville ikke brukt det hvis det var helt uaktuelt å bli gravid) Denne gangen skal jeg prøve hormonspiral tenkte jeg. Motargumentet jeg har hørt mot den er at den er dyr (ca1200kr) og bortkastet hvis man tenker på flere barn. Men hvis den virker på meg i 2 år før jeg evt vil ha nr 3 syns jeg ikke det er så ille. Komdom er i alle fall kjipe greier..... :-)
Katharina88*Angelica08 Skrevet 22. januar 2008 #9 Skrevet 22. januar 2008 Hva er "persona" da? Tenker mye på hva vi skal gjøre etter jeg har født, da jeg ikke tåler p-piller, eller noe annet p greier.. Og helst ikke vil sette i spiral da jeg har hørt masse negativt, og noen skrekk historier og at man mister sex lysten av den. Hva er vitsen med den hvis man mister lysten da.. ? Hmm
bjørg Skrevet 22. januar 2008 #10 Skrevet 22. januar 2008 jeg har hatt hormonspiral to ganger og blir nok velge dette etter fødselen denne gangen også. Hadde hormonspiral før jeg ble gravid første gang pga at jeg ikke tåler p-piller og er for glemsom til minipiller Satte inn igjen etter barn nr 1. Tar en del tid før jeg ikke merket at det var noe som "stakk" litt i livmoren, men etter det var den kjempefin. Hvis du er en av de heldige så slipper du mensen helt, vi som er litt heldig slipper den nesten (trenger bare bruke truseinnlegg som bind i et par tre dager). Etter jeg tok den ut gikk det kjempefort å bli gravid igjen. Det er også en garanti på spiralen, så hvis du tar den ut før det er gått 6 mnd fordi du ikke vil ha den av en eller annen grunn, så får du pengene tilbake (dette var ihvertfall tilfelle for 3 år siden). Den er ganske dyr, men så varer den lenge og så sparer du jo penger til bind og tamponger
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2008 #11 Skrevet 22. januar 2008 http://www.persona.info/no/ Jeg er et "troll" når jeg går på p-piller OG mister sex-lysten, så hormonfritt alternativ var eneste for meg. Jeg skal prøve hormonspiral denne gangen, håper jeg ikke opplever det du snakker om...
Supertea Skrevet 22. januar 2008 #12 Skrevet 22. januar 2008 Jeg nekter å bruke p-piller, så her blir det vel kondom frem til vi har fått de barna vi skal ha. Etter det har jeg sagt til mannen at han får sterilisere seg.
roannima Skrevet 23. januar 2008 #13 Skrevet 23. januar 2008 Jeg tror jeg skal satse på avholdenhet jeg . . . . Hehe. . . .
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2008 #15 Skrevet 23. januar 2008 Hehe, håper mannen din er skikkelig usexy så du klarer det ;-D
lamamma Skrevet 23. januar 2008 #16 Skrevet 23. januar 2008 til dere som sier at "mannen min skal under kniven" fordi vi ikke ska ha flere unger? Hva slags operasjon er det (regner med at dere ikke er mord dere snakker om:D de kan jo være bra at ha noen ganger da:)
Elin Sabrina Skrevet 23. januar 2008 #17 Skrevet 23. januar 2008 Ei venninne av meg satte inn et "rør" chip i armen og den skal sitte der 1 år og den kan man sette inn selvom man ammer. Det står i bruksanvisningen at barn som ammer blir ikke påvirket av den Den gir fra seg akkurat den mengden hormoner du trenger daglig for å være sikker. Legen må sette den inn, og den kostet 1000kr. Hun er veldig fornøyd med den, slepper å tenke noe på å huske å ta prevangsjon
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2008 #18 Skrevet 23. januar 2008 Sterilisering, man kutter sædlederen. Men jeg tror muligens ikke de bruker skalpell ("kniv") lenger :-)
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2008 #19 Skrevet 23. januar 2008 Her er en link ang p-stav. Så jo ut til å være veldig praktisk da http://www.pasienthandboka.no/default.asp?mode=document&documentid=9774
Marit & de 3 knøttene Skrevet 23. januar 2008 #20 Skrevet 23. januar 2008 Her blir det sterilisering av mannen etterhvert.
♥♥mortil4♥♥ Skrevet 23. januar 2008 #21 Skrevet 23. januar 2008 Til kosetjukken: Hehe....nei jeg har ikke tenkt å ta livet av mannen min...;o) Det er snakk om et lite snitt over sædlederen, slik at han skyter "bomskudd" ) Et meget lite inngrep (i forhold til når en dame skal sterilisere seg). Tror faktisk det er under lokalbedøvelse??
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2008 #22 Skrevet 24. januar 2008 Nei tror ikke det er full narkose engang, og sååå mye enklere inngrep enn om en kvinne skal sterilisere seg. For ikke å snakke om alle slike små og større komplikasjoner som kan oppstå etterpå hos kvinnen i forhold til mannen. Blir ikke noe sterilisering her på mannen ennå dette blir vårt første barn og vet ikke om vi vil ha fler ennå Men han er helt klar på at om noen skal steriliseres blir det såklart ham. Har tenkt enten på mini pille, eller en sånn "fruktbarhets-kalkulator" Vil helst slippe p-piller og p-sprøyte brukte jeg før og gikk noe sinnsykt opp i vekt så den holder jeg meg unna!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå