Gå til innhold

hvorfor i alle dager gidder dere...

Anbefalte innlegg

Skrevet

hvorfor gidder dere å bruke så masse penger på modnings akupunktur??? ungen kommer jo uansett!!!!!!!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fordi det nettopp er gjort en studie ved Østfold sykehus som viser at færre går over termin (2 av 10 istedenfor 5 av 10), men viktigst: fødselene ble i snitt kortere (2 t) og greiere (mindre smertefulle, mindre bruk av smertelindring), og DET er verdt litt penger.

http://www.nrk.no/programmer/tv/puls/1.3996018

Skrevet

er nok ikke bare for å få startet fødselen ser du.

det er nok for å lette fødselen. man kan nemlig gå i fødsel uten å være spesielt moden og da kan det ta ganske lang tid før man har født. er man moden når man går i fødsel er det en fordel.

man kan dessuten gå lenge å være moden/ha åpning uten å føde.

Skrevet

Her får man gratis modningsakupunktur :)

SUS

Skrevet

SUS = Stavanger universitetssykehus. De tilbyr det til de som velger å føde på fødeloftet (i alle fall)

Skrevet

Jeg får dette gratis hos jm når jeg er på kontroll, men tror ikke jeg hadde brukt penger på det selv.

Skrevet

tror bare de gir det til en når en er på overtid... jeg skal føde der og ble anbefalt modningsakupunktur. så sa hun at etter det kunne jeg komme til fødeloftet og få det der.

Skrevet

Jo, det skal jeg fortelle deg!!!!!

Ved min første fødsel hadde jeg modningsrier fra søndag kveld. Disse var absolutt like vonde som de som kom senere i forløpet og kom hvert 3-5 minutt. Natt til tirsdag gikk vannet, og vi dro inn på sykehuset for tredje gang. Jordmor ville helst sende meg hjem igjen, men jeg nekta, jeg SKULLE ha smertestillende. Så da ble jeg innlagt. Ikke det at jeg fikk noe smertestillende - det får man nemlig ikke i modningsfasen!!! Onsdag ettermiddag fikk jeg drypp, natt til torsdag ble det hastesnitt. Da hadde jeg hatt vonde rier hvert 3.-5. minutt i 72 timer!

Hadde jeg vært ferdig moden når riene startet - eller i hvertfall bittelitt mer moden - så hadde jeg fått en HELT annen fødsel, og også kunnet møtt mitt barn uten å være så utslitt som jeg aldri har vært noengang i mitt liv.

Det er det etter min mening verdt å bruke penger på!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...