ApriIbaby Skrevet 22. januar 2008 #1 Skrevet 22. januar 2008 Ja, synes jeg. Hvordan påvirker dette barnets utviklig og psyke. Skam. Dette kan ikke være bra. Jeg mener andre ridikoer her veier tyngre enn de fysiske fordelene. Jeg synes det grenser til overgrep.
Gjest Skrevet 22. januar 2008 #2 Skrevet 22. januar 2008 Barnet blir ikke tvunget. Altså vil jeg svare nei.
Gjest Skrevet 22. januar 2008 #3 Skrevet 22. januar 2008 Ja, det vil jeg være enig i er på grensen. I hvertfall i vår vestlige kultur...
ApriIbaby Skrevet 22. januar 2008 Forfatter #4 Skrevet 22. januar 2008 magne barn som blir lurt til å bli utsatt for mange typer overgrep uten tvang
hm hm Skrevet 22. januar 2008 #5 Skrevet 22. januar 2008 Jeg lurer på om det finnes noen gode argumenter for å gjøre det jeg ??? Jeg kommer ikke på noen i det hele tatt.... Hvis man på død og liv mener at mm fortsatt er nødvendig i skolealder så kan man da pumpe ut og gi i glass. Dette må da ødelegge en eller annen oppfatning hos disse barna?
Gjest Skrevet 22. januar 2008 #6 Skrevet 22. januar 2008 Ja, men dette faller, i mine øyne, ikke inn i den kategorien. Og siden jeg også har sett dokumentaren før så tenker jeg spesielt på jentene på 7 og 9 eller hva de er. (søstrene som blir ammet til de er ca7-8 år, hvor moren også ammer mannen!) Jeg ville ikke regnet det for et overgrep, men jeg vil nå ikke sette det i kategorien normalt heller asså... For det mener jeg det ikke er;)
Gjest Skrevet 22. januar 2008 #7 Skrevet 22. januar 2008 Det fucker opp barnets forhold til egen og andres kropp og nærhet, samt er helt malplassert i forhold til utviklingsstadie noe som gir enda flere negative konsekvenser. Det er et overgrep.
kajak&Daniel Skrevet 22. januar 2008 #8 Skrevet 22. januar 2008 Hvis du spør samboeren min, vil nok han helt sikkert ikke se på dette som et overgrep. Han ble ammet til han var 6-7, men sluttet da pga han selv ville.. Han er afrikaner, og det er jo vanlig at de ammes noe lengre der... Jeg selv kjenner at det snart begynner å bli nok nå som sønnen min er 15 mnd, og kunne aldri ammet han til han ble så stor!! Men det er av helt andre grunner enn at jeg ser på det som et overgrep!
Gjest Skrevet 22. januar 2008 #9 Skrevet 22. januar 2008 Må sei meg enig med hm hm her oppe...om ein absolutt skal gi morsmelk til ein så gammal unge, så pump ut og gi det i glass. Eller lag vafler.Eller ka som helst.
Sololight Skrevet 22. januar 2008 #10 Skrevet 22. januar 2008 Tenk deg hvis venninnene til en 7 åring får vite at hun får pupp! Hjelpes, jeg tør ikke tenke på hvor lenge det vil henge ved henne, og hvilke konsekvenser det kan få for både vennskap, selvfølelse osv... I forhold til dette med overgrep, tenker jeg ikke seksuelt, men ovenfor hva 7 åringen står ovenfor emosjonelt: "Jeg får pupp hver kveld, og jeg liker det, men ingen andre i hele verden må få vite det, for det er galt" Tror nok ikke moren til 7-åringen jeg kjenner tenker over konsekvensene for datteren, og da synes jeg det er en egoistisk handling. Synes man skal punpe og gi i glass hvis man mener mm er bra for barna så lenge.
Gjest Skrevet 22. januar 2008 #11 Skrevet 22. januar 2008 Ja, det er jo ikke melken som er problemet, men selve ammingen... Jeg er selv for amming, og reagerer ikke på amming opp til etter ca 2 år. Da er det i mine øyne (og ernæringsmessig) unødvendig.
nickoline og supermann Skrevet 22. januar 2008 #12 Skrevet 22. januar 2008 Nei, det synes jeg ikke det er!
klg,2 boys now:) Skrevet 22. januar 2008 #13 Skrevet 22. januar 2008 ja til en hvis grad.alltid ment at det er ikke normalt for en mor å amme ett barn så lenge.da mener jeg at det er andre tanker bak.barnet har jo ingen fordeler av det,det er bare ekkelt spør du meg.
hm hm Skrevet 22. januar 2008 #15 Skrevet 22. januar 2008 Min mann har jobbet mye med atferdsungdom i barnevernet, og han ville nok kalt dette et overgrep. Dette fordi at det er de som får et litt uklart forhold til seg selv og andres kropp/intimitet er ofte de som havner i gruppen med atferdsproblemer, og mange av dem ender også opp selv som overgripere.
solsikke pike+pikeimagen/uke41 Skrevet 22. januar 2008 #16 Skrevet 22. januar 2008 En smule unaturlig. Tulla på 19 måneder sier ÆSJ når jeg ammer lille tulla på 2 måneder =0). Pupp Æsj hi hi =0). Fikk helt sjokk da jeg tok frem puppen første gang puttet den inn i munnen hennes =0). Ristet på hodet =0) Ammet henne til hun var 7 måneder var aldri noe puppejente. Kan jo være derfor hi hi.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå