M@msen til 2 gull Skrevet 22. januar 2008 #1 Skrevet 22. januar 2008 Jeg begynner å kjenne at det er tungt. Har lagt på meg en del, så var det bare å begynne å trene igjen etter lang tids sykemelding. Det føles ganske bra, men jeg begynne å lure på om jeg har bekkenløsning. Veldig vondt i høyre hofte og rygg. Ellers har magen blitt ganske stor! Gøy å kjenne hvor mye liv det er i babyen der inne!!
mammeladas *HØYGRAVID' Skrevet 22. januar 2008 #2 Skrevet 22. januar 2008 Hei på deg! Joda, det er pust og pes her i gården også - synes det er ganske så tungt å dra rundt på denne magen nå:-) Er 27 + 4 jeg da, men har vært stor lenge. Har egentlig ikke lagt på meg så mye i antall kg (8,5 kg), men ALT har plassert seg på magen - har en kjempestor tut der framme som tar borti alt hehe:-). Hvor mye har du gått opp, om jeg tør spørre? Har bekken -, rygg og hofteplager som gjør at jeg ikke klarer å være i særlig aktivitet, og det bekymrer meg litt. Dette er barn nr to, og jeg vet at en fødsel krever at kroppen er i form, sist var det som å løpe maraton! Så, uten mulighet til å trene noe særlig kondisjon så er jeg litt bekymret for fødselen denne gangen... Men, humøret er på topp, og jeg GLEDER meg så til å se gutten min når han kommer! Lykke til videre på ferden:-)
L|ndA - 2 små gullgutter! Skrevet 22. januar 2008 #3 Skrevet 22. januar 2008 hei! her er det også ganske tungt. har ikke lagt på meg noe mer enn 1-2 kg fra utgangspunktet siden jeg gikk ned i vekt helt frem til uke 22 så veier ikke mer enn 66 kg men magen begynner å bli stor;) symfysemål på 23 så ligger på kurven. er i uke 26 her. har hatt hofte og ryggplager siden uke 14-15 som begynner å bli fæle. så blir ikke noe trening på meg, får ikke lov av jordmor å gjøre stort annet enn å gå til og fra bussen når jeg skal på skolen, så er stort sett det jeg får av trim, og det kjennes fryktelig godt når jeg kommer hjem. klarer ofte ikke komme meg opp av seng eller sofa uten hjelp så er litt kjedelig, håper ikke det blir verre. blir nervøs av det du skriver over her om maraton og fødsel.. !! men jeg varså og si topptrent idrettsutøver før graviditeten så velger å tro at jeg ikke er iså altfor dårlig form, så jeg klarer meg. ellers er formen fin bortsett fra at jeg er fryktelig trøtt! elsker å sove, skulle ønske jeg kunne gjort det hele dagen i strekk noen ganger hehe.. blir liksom aldri uthvilt lenger, men det er vell sånn det skal være.
M@msen til 2 gull Skrevet 22. januar 2008 Forfatter #4 Skrevet 22. januar 2008 Jeg har gått opp ca 5 kg, men hadde bmi som var øverst på normalvektig og grensen til overvektig da jeg ble gravid. Så jeg har sikkert mer enn nok å ta av. Sist gang måtte jeg jobbe hardt for å få av alle kiloene, amming var ikke noe til hjelp. Så denne gangen er jeg opptatt av å være i form til det store maratonet (for det var 39 timer slit sitst gang fra første ri). Så jeg håper på å være i best mulig form og ha minst mulig vekt å slite med i tillegg.. Ellers sykler jeg på ergometersykkel hjemme..og får litt vondt dagen etterpå. Det føles ikke som gangsperr, men mer som om hoften stivner litt. Det kan også være smerter i rygg og litt nedover i fot. Det kan vel sikkert være en beg bekkenløsning eller noe, men det går jo over så da kan jeg vel trene litt igjen når det føles ok?
challenge *stolt mor* Skrevet 22. januar 2008 #5 Skrevet 22. januar 2008 Hei på dere! formen er så og si på topp, har ikke fått bekkenløsning og har ikke vært plaget av kvalme frem til nå...jeg er 25+3 på vei og nå har jeg begynt å bli fortere trøtt og veldig kvalm..men jeg skal ikke klage! =) Har bare veldig lyst til å legge meg ned og sove! =) Lykke til videre! Mvh
Vårstråle2008 Skrevet 23. januar 2008 #6 Skrevet 23. januar 2008 Hei! Er i min uke 26+0 i dag. Venter tvillinger. Formen er bra, men vanvittig trøtt gjennom hele svangerskapet. Har høyt blodtrykk(150/90). Ellers ingen plager.Kjenner også mye liv.Spes.på kvelden når jeg har lagt meg til for å sove! hehe!
lillespiren2:) Skrevet 23. januar 2008 #7 Skrevet 23. januar 2008 Hei Jeg begynner å kjenne at jeg blir mer og mer framtung:) Men har ikke vondt noen steder enda:) så er heldig! Det eneste som har slått ut meg skikkelig er omgangsyka( som jeg har hatt 2 gang på en måned) og Skikkelig forkjølelse med feber nå. Føler det tapper meg helt for krefter og energi. Har vært 50 % sykemeldt denne uka for å prøve å komme til hektene igjen. kjenner meg mye bedre igjen heldigvis. Så blir 100% jobbing fra mandagen av. Mange tunge løft i arbeidshverdagen min, så jeg må tenke meg om og gjøre lettere arbeidsoppgaver. Jeg er så heldig at jeg har fått trent mye hele veien, så håper jeg også kan fortsette med det etter at forkjølelsen har forsvunnet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå