Anonym bruker Skrevet 22. januar 2008 #1 Skrevet 22. januar 2008 at en forelder som innleder et nytt forhold faktisk bør vise en viss takknemlighet og glede over at stemor/stefar godtar situasjonen og gjør det beste ut av ting og hjelper til. Mener ikke at de skal gå på akkord med seg selv i takknemlighet, men faktisk sette pris på den andre med å gjøre fine ting også i tida uten barna og gjerne gjøre litt ekstra for å pleie forholdet. Jeg er litt bitter på at min kjære ikke alltid har tatt seg godt nok av meg og selv sett mine behov, og hatt aksept for at jeg også trenger tid uten hans særkullsbarn. Særlig før vi fikk barn, men også etterpå. I det store og hele har vi det fint, han er en god partner og en god far for vårt felles barn. Jeg er stortsett en god stemor for hans barn, men jeg merker jeg har mer å gi når jeg selv har fått mer også. Det er faktisk så det må være, at de betaler litt ekstra for å få litt mer. Godt sagt jenter!
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2008 #2 Skrevet 27. januar 2008 Enig i det du sier, men samtidig vil jeg også påpeke at vi som stemødre/stefedre burde innse at det å få være en del av stebarnas liv faktisk er et privilegium. Nei, jeg sier ikke alltid at det er like lett, faktisk er de jo ufordragelige til tider. Men uansett; barna har ikke valgt å bli stebarn, så at de finner det i sine hjerter å inkludere oss i deres liv, det mener jeg er noe vi bør sette pris på.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå