Gjest Skrevet 22. januar 2008 #1 Skrevet 22. januar 2008 Synes i utgangspunktet det må være unødvendig, men Mamma har tilbudt seg å ta opp en, så tar jo imot det ... Men hva tenker dere om det, synes dere det er nødvendig? (Jeg tenker jo at akkurat i Norge er man jo sikret behandling og alt slikt om barna blir syke ... men selvsagt greit om barnet blir ufør eller utsatt for en ulykke - huff).
Gjest mphs Skrevet 22. januar 2008 #2 Skrevet 22. januar 2008 Ja det er klart vi skal ha. Har til både oss og storesøster også i tilegg til alle andre forsikringer.
AnitaTrymLucasFrida Skrevet 22. januar 2008 #4 Skrevet 22. januar 2008 Hær skal alle ha forsikring. voksne å barn. også den nye babyen.
tvillinger_mars08 Skrevet 22. januar 2008 #5 Skrevet 22. januar 2008 Hvilke selskap har de beste forsikringsavtalene?
Leirha Skrevet 22. januar 2008 #6 Skrevet 22. januar 2008 Skal selfølgelig ha forsikring påd en lille, kunne aldri tenkt meg å ikke ha.
januarbaby:-) høygravid Skrevet 22. januar 2008 #7 Skrevet 22. januar 2008 Man forsikrer jo alt mulig annet,så jeg synes at det viktigste og kjæreste man har/får i livet burde være en selvfølge å forsikre.
Gjest Skrevet 22. januar 2008 #8 Skrevet 22. januar 2008 Ja det er jo et virvar å finne ut av også ... Vi velger Gjensidige siden vi har hus, hytte, bil, død- og uføre (puh) der, så totalrabatten spiller jo inn.I tillegg har de en helsesøstertjeneste til disposisjon - noe jeg syntes hørtes veldig fint ut. Men i de fleste selskap kan man ofte igjen velge mellom mini, standard, pluss og så videre og hos Gjensidige kan man også velge 0, 0,5G eller 1G i uføre. Absolutt ikke enkelt, må bare ta et valg :-)
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2008 #9 Skrevet 22. januar 2008 Tanskader på permanente tenner feks kan ofte ikke repareres ordentlig før man har blitt voksen og da dekker ikke det offentlige det lenger. Har man forsikring vil dette kunne dekkes etter man er voksen. Det er ikke så uvanlig med tannskader. Hilsen tannlegen :-)
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2008 #10 Skrevet 22. januar 2008 seriøst? jeg har tannskader, men har ikke penger selv til å reparere, funker barneforsikringen min fra jeg var liten til det da?
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2008 #11 Skrevet 22. januar 2008 Hvis det er dokumentert i journalene dine at skaden skjedde på skolen (skolens forsikring) eller i hjemmet (barneforsikring) kan du prøve. Men det skal sendes inn et skjema i forbindelse med at skaden registreres første gang hos tannlegen. Hør med den gamle skoletannlegen din. ds.
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2008 #12 Skrevet 22. januar 2008 Om du fortsatt har forsikringen og betaler på den får du slik behandling gjennom forsikringen.
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2008 #13 Skrevet 22. januar 2008 Det er vel ikke så mange som fremdeles har barneforsikring etter de er voksne?? Hvis man har forsikring når skaden skjer skal den jo dekke, og man kan enten få utbetalt et engangsbeløp med det samme eller avvente til skaden skal repareres. Men det skal som sagt meldes fra til forsikringsselskapet i forbindelse med at skaden registreres hos tannlegen. Men kanskje det er noe som skulle vært registrert men ikke er gjort? Da ville jeg undersøkt med skoletannlegen, skolen eller forsikringen foreldrene dine hadde. Ingen kommer løpende etter deg med penger, det er garantert! :-)
Gjest Skrevet 22. januar 2008 #14 Skrevet 22. januar 2008 Vi bruker Skandiabanken sin forsikring. Men tror at de fleste ikke forsikrer barnet før de har blitt 1 år? Sjekk ut dette )
Phantom´ Skrevet 22. januar 2008 #16 Skrevet 22. januar 2008 Vi har på begge barna og skal også ha på minsten. Vi har i Storebrand. Da vi opprettet den første for 7 år siden var det den som kom best ut. Tror ikke den har endret seg noe særlig siden da.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå