kjerringatilmannen Skrevet 22. januar 2008 #1 Skrevet 22. januar 2008 har dere noen snodige ord/uttrykk som dere sier på deres dialekt?
-Lin Skrevet 22. januar 2008 #3 Skrevet 22. januar 2008 Her jeg bor (ikke min dialekt) sier de Ffyse. Kan du gjette hva de mener da??
kjerringatilmannen Skrevet 22. januar 2008 Forfatter #5 Skrevet 22. januar 2008 si det ja.... der hvor kjæresten min bor sier de Høræ, det er et ord for skulder.
Slalotte Skrevet 22. januar 2008 #6 Skrevet 22. januar 2008 Er selv egentlig fra drammen og prata vanlig bokmål og litt slang.. Når jeg flyttet opp mellom kongsvinger og elverum så skjønte jeg nesten ikke hva dem sa.. Kaller f.eks ekorn for "ikøn", krykker for "krøtsjer", hvor for "hen", "hærte" eller "henne", hvorfor for "hæffær", lådd for "lødd", godt for "gætt", rips for "resber", springe for "kute", sitte på i bilen for "ake"(skal du ake), sirup for "seeeerup", by for "bi"... Ja mange fler men var uuutrolig festlig når jeg fløtta opp hit.. lo og skjønte ikke bær av hva folk sa til meg...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå