Gå til innhold

Hvor sparker babyene når de ligger i hhv sete og hode ned?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Legen min klarer ikke helt å finne ut hvilket leie babyen ligger i. Jeg kjenner mest spark midt på magen og ut til sidene, har aldri kjent det opp mot ribbeina.

Dere som vet hvilket leie barnet har, hvor kjenner du mest spark?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hodet ligger ned, ryggen opp langst venstre side, sparkene kjenner jeg fra midt på magen (på siden) og ned mot lysken. kjenner tydelig at rompa beveger seg frem og tilbake i mellom ribbena mine. er 34 + 2

Skrevet

Her er hodet festet.

Kjenner hikking på venstre siden under navlen, så regner med overkroppen ligger der. Rumpa kjenner jeg også på venstre side. Bena er på høyre side, og noen ganger oppunder ribbena hvis jeg ligger på siden.

Skrevet

Så rart... Min ligger med hodet ned, og jeg kjenner mye bevegelse over navlen. Men kjenner også kriblinger i nedre del av magen, nesten bort mot lysken. Litt usikker på hva dette er, men muligens noen armer???

Jeg kan helt tydelig kjenne hvilken side av navlen overkroppen ligger på, kjennes som en hard "brød-lignende form" (kneippbrød som jordmoren min kalte det). Det varierer om denne ligger på høyre el. venstre side. Er et-par dager kortere på vei en deg...

Skrevet

Høres bra ut, da tror jeg min ligger riktig vei. Jeg har også noe småkribling langt nede, men tror det kan være armer ...

Skrevet

Den kriblingen i lysken kan også være føttene, det begynner å bli trangt om plassen, og da legger dem bena opp mot ansiktet.

De bevegelsene jeg kjenner over navlen, er rompa og knærne

Skrevet

Jepp, stemmer nok det, for jeg kjenner litt kribling og trykk nede også!

Skrevet

Hmm, ja ikke godt å si, men rompa og ryggen er hvertfall greie kroppsdeler å kjenne igjen; veldig harde (som nevnt tidligere, kneippbrødfasong). Bena mistenker jeg henne å lirke oppunder ribbena mine. Ubehagelig press under høyre ribben. Noen andre som har det sånn?

Skjønner ikke hvorfor jeg signerte m anonym sist.... ;)

Skrevet

Jeg hadde det sånn frem til for ca en uke siden. Men nå har magen sunket endel, og får ha ribbena mine i fred. Uke 36 nå...

Skrevet

Så godt å høre! Da er det forhåpentligvis bare halvannen uke igjen med det ubehaget.. :)

Skrevet

Når hun har ligget med hodet ned har jeg hatt mest spark i ribbeina på høyre side. Nå når hun ligger i sete kjenner jeg mer ut mot sidene, lenger nede liksom... Men det kommer jo sikkert mye ann på hvor langt du er kommet, og hvor god plass beibien har. Jeg er i uke 30, så regner med hun har forholdsvis god boltreplass ennå.

Skrevet

Her er hode rettet nedover med rygg på høyre side.

Føttene sparker ikke særlig, men drar seg bortover magen(over navlen),

mest over til venstre side. Kjenner hendene langt nede, det kan gjøre vondt innimellom, da det kjennes ut av armen vil ut der nede ;o)

Hendene kjenner jeg også med på min venstre side.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...