Gå til innhold

Synes dere mini er lenge i barnehagen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Pappa leverer han klokka 10, jeg henter klokken 4. Har litt dårlig samvittighet da jeg er hjemme selv..Selvsagt har han mye fri og slikt men alikevel..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei. Jeg er hjemme selv og vi varierer litt alt ettersom hva jeg klarer å få til. Stort sett er han hjemme en dag i uka og har dager som varer fra 3 til 6 timer. Nå er min 16 mnd. Hvor gammel er din?

Har dårlig samvittighet hele tiden jeg også :(

Skrevet

Synes ikke det er lenge, ihvertfall ikke hvis han trives med det selv og har det gøy. Er vel ikke mye lek du kan tilby ham hjemme med liten baby..

Skrevet

Elias er i barnehagen fra 8 til fire.....

Men han har 100% plass så jeg lar han gå der med god samvittighet.....men jeg går også hjemme nå...men jeg ble sykemeldt pga prolapsen så jeg kan ikke ha han hjemme alene for jeg klarer ikke å løfte ungen....

Skrevet

det er vel ikke lenge for en så stor gutt :) mini er ofte i bhg fra 8-1530 og jeg er hjemme for tiden! han trives så godt og er oppe så tidlig om morgenen (0530), så ikke vits i å drøye den så lenge med å levere, han blir bare grinete!

Skrevet

nei, det synes jeg absolutt ikke!

Jeg leset til eksamen nå, og leverer gullet mitt i barnehagen selv om jeg er hjemme.,, jeg leverer klokka halv 9, og henter han halv 3 (altså de blir like lenge) og om jeg henter han tidligere så hadde det ikke vært vits å levere han i det heletatt!

Jeg har prøvd å hente tidligere, men da blir han veldig sint..han får lissom ikke lekt ferdig! Så jeg synes at når de trives så bra i barnehagen så bør de få være der så lenge kameratene er der! kjedelig å bli dradd ut av en lek!

Skrevet

Dette er ikke lenge!!!!

Jobber selv i bhg. Alle har jo rett til og være der hele åpningstiden, men jeg synes det blir feil når mammaer og pappaer der går hjemme, leverer når vi åpner og henter 10 min. før vi stenger. Det er gjerne også de barna der aldrig får fri i jula eller i påsken. Da forstår jeg ikke helt vitsen med at få barn!!

Skrevet

min er 1 1/2 år, er i barnehagen i ca. 7 timer, men vil ikke hjem når jeg kommer for å hente. store deler av dagen går jo til spising og soving, i alle fall halvparten av tiden. Har også dårlig samvittighet, men han liker jo barnehagen, og er alltid glad og fornøyd.

Skrevet

Nei, det syns jeg ikke for en så stor gutt. Hadde han var rundt 2 år f eks, ville jeg kanskje hentet før...

Min eldste er i barnehagen ca 08.30 til 14.30 ca 4 dager i uken selv om jeg er hjemme med minsten.

Skrevet

Tiden liksom bare flyr avgårde når vi er hjemme, er på tur, i butikken, vasker huset osv..Innen jeg erferdig med alt jeg skal gjøre så er klokka nesten 4 allerede :(

Skrevet

Ja, jeg synes han har lange dager! Når han kommer hjem kl 16 er det ikke mange timer igjen til leggetid.

Jeg ville heller levert litt tidligere og hentet 14-14.30 tida.

Skrevet

Ja, det er ikke samme avslappingen når man har permisjon med nr 2 ;-)

Gjest thricane
Skrevet

vi jobber begge fullt, så guttungen vår er i barnehagen en del lenger enn det. leverer kvart på 8, og henter fra kvart over 3 til kvart over fire. så din er ikke lenge i barnehagen i forhold.

Skrevet

Nei, det syns jeg ikke. Selv leverer jeg snuppa på 3,5 år kl 0745 og henter henne 1610 ca (jobber 0800-1600). Nå er jeg så heldig at jeg bruker maks 5 min fra jobben til barnehagen. Selv sliter jeg med at jeg er en av de siste som henter snuppa hver dag, selv om barnehagen er oppe til 1630.

I snuppa sin barnehage vil de ha barna i barnehagen til 0930, så er det sånn at mange barn blir veldig skuffa om de ikke får være med på frukten som serveres 1430-1445. Så når jeg var sykemeldt i høst leverte jeg 0900 og hentet 1500, da gikk ikke snuppa glipp av noe. Litt viktig at de føler tilhørigheten i gruppa også. 0900-1500 passet snuppa fint, henta jeg fortidlig ble det bråk... Det er ikke lett!

Skrevet

Kankje ikke så lenge i timer, men syns kl fire er sent å bli hentet når man ikke er i jobb.

Skrevet

Siden du er hjemme selv så ja, syns det var lenge. Ville kanskje hentet en time eller to tidligere, ihvertfall noen av dagene.

Skrevet

Synes ikke det er lenge. Og om det passer best at han er der fra kl 10 til 16 så synes jeg det er ok. Dere har jo en del tid hjemme sammen på morgenen.

Jeg er nå hjemme med baby. Storebror på 2 år og 5 mnd er i bhg fra 09:00 (pappaen leverer før jobb) til ca 15:30 (jeg henter). Hvis jeg henter før, er de midt i maten når jeg kommer (yoghurt og frukt), og da blir det liksom litt feil. Han storkoser seg i bhg, og jeg har ikke dårlig samvittighet i det hele tatt. Etterhvert skal jeg ha han hjemme en dag av og til sammen med meg og baby.

Skrevet

Da ville jeg heller ha levert tidligere og hentet tidligere. Er han hjemme innemellom da?

Her har jeg gullet så mye som mulig hjemme, og han har ikke lange dager. Har hendt en gang tror jeg at vi har hentet han 16.00.

Uansett velger vi det som er best for oss... Men, skulle ikke du ha ham hjemme da du var i perm da? Mins det var en diskusjon om det..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...