Gå til innhold

omgangsyken og nan!

Anbefalte innlegg

Skrevet

leste en plass at man bør kutte ut nan vis barnet har diare/oppkast. stemmer dette? har d egentli noe hensikt?

vet me meg sjøl at melkeprodukter ikke er godt vis man er uvel i magen,men nan?

babyer som ammes skal jo forsettes å ammes,helst oftere vis de har oppkast/diare

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ikke noe svar til deg, men jeg henger meg på samme spørsmål. Har en liten på snart 4 mnd som spyr her så jeg trenger også å vite.

Skrevet

I følge en lege vi var hos når snuppa hadde omgangssyke i over ei uke, nei, skal absolutt ikke kutte ut nan!

Skrevet

Ok bra, for han lille her har ikke engang smakt på vann. Går nok bra :o)

Skrevet

Min gutt spydde litt og dreit i sist uke, og kuttet ut melken. Men han er jo såpass stor at det egentli ikke har noen betydning (snart 1 år) Lagte heller havregrynsuppe av vann og saft og silte av kornene, ellers drakk han eplejuice/vann m/salt og sukker og blåbærsaft. Spiste lite hele uka.

Når jeg ga han melk, spydde han......

Men seff har du en liten baby som kun får nan så sier det seg vel selv at han trenger næringen. Da ville jeg nok sjekket med lege.

Skrevet

Babyer skal fortsatt ha NAN - det er der de får næringen sin fra. Men hvis de tar vann er det lurt å spe på med det innimellom for å opprette nok væske i kroppen og hindre uttørring.

Om mulig bør man gi flere små måltider fremfor få og store. Da er sjansen større for at det ikke kommer (så mye) opp igjen.

Har akkurat hatt omgangssyke på både 3-åringen (kuttet melk helt) og 7-mnd (hun fikk MME og vann)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...