Emmasmamma Skrevet 22. januar 2008 #1 Skrevet 22. januar 2008 Hei! Jeg er i praksis på ungdomsskole nå, og på fredag skal vi ha temadag om Vildanden av Henrik Ibsen. Er det noen som har noen tips til hva vi kan fylle dagen med? Gjerne noe kreativt:-) På forhånd takk:-)
Gjest Skrevet 22. januar 2008 #2 Skrevet 22. januar 2008 Hei =) Jeg er lærer på ungdomsskolen, ja. Skal dere ha om dette hele dagen, men ingenting er planlagt? Regner med det er tiende trinn? Har dere ikke noen mål som skal oppnåes da? Jeg er ikke så veldig for å drive med masse dill-dall bare for å være kreativ ;-) Hva med dramatisering + analyse av et slag?
skorpionfruen Skrevet 22. januar 2008 #3 Skrevet 22. januar 2008 Jeg er så dårlig på å være kreativ, spesielt på de store barna. Er ferdig med min ungdomsskole praksis. Skal neste uke til de minste og begynne med begynneropplæring. Gleder meg stort, og føler at det er mye morsommere å gjøre sprell med de små. De på ungdomskolen er i ferd med å dø dersom man nevner dramatisering. Noe som egentlig er gøy. var sikkert ikke det svaret du ville ha, men måtte bare
Gjest Skrevet 22. januar 2008 #4 Skrevet 22. januar 2008 -rollespill -symbolikkqiz flervalgsoppgave, ta for dere alle symbolene som brukes og la elevene gjette hva som er symbol på hva. -dikte videre på en eller flere av aktene og framføre det. -lage relasjonskart. -diskusjonsgrupper om løgn/sannhet, sette opp generelle argumentrekker, med ordstyrer/programleder.
Emmasmamma Skrevet 22. januar 2008 Forfatter #5 Skrevet 22. januar 2008 Hei:-) Joda, masse er planlagt. Og vi skal ikke drive med dill bare for å være kreative. Skulle kanskje forklart meg mer i første innlegget:-) Vi skal ha stasjonsundervisning med 6 ulike poster (blant annet tablå, personkarakteristikk og tekstgjennomgang). Men jeg er såå tom for ideer, så lurte på om noe hadde et helt konkret tips, som de har gjennomført selv?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå