Gå til innhold

Klær i str 50, 56, 52 - tips og handlehjelp

Anbefalte innlegg

Skrevet

Får babyen min i begynnelsen av april. Regner med at jeg trenger vinterklær i de minste størrelsene, og sommerklær i str. 62.

Hva slags klær anbefaler dere?

Hvor mye trenger jeg av hvert plagg?

Kan jeg f.eks. klare meg med 4 eks av hvert plagg, eller blir det masete?

Vet dere om rimelige butikker (på nett)?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror du har nok med 4 av hver inntil du ser hva du har fått i gaver :-) Kjenner mange som har kjøpt inn mer, og fått så mye klær i gaver at de ikke har fått brukt alt. Derfor kan det være greit å vente. Ellers kan jeg nevne at jeg har vært veldig fornøyd med det jeg har bestilt hos både Ellos, HM og LaRedoute. Sistnevnte har billige omslagsbodyer som er veldig kjekke å ha i starten. Mener å huske de var 40-50 kr stk (3-pakning) :-)

Skrevet

Vet du om du får et lite eller stor barn?

Jeg har ikke noen klær i str. 50, minste fra 56.

Jeg har fått beskjed om at jeg ikke får noe mindre barn nå en forrige gang, og hun var 53 cm lang. Så det minste jeg brukte den gang var str. 56 og tar det som utgangspunkt denne gangen også.

Høres ikke så ille ut med 4 eks i starten, du vil sikkert få en del i barselgave også.

H&M har jo en del rimelige babyklær som kan bestilles på nett.

Skrevet

kjøp ullboddyer i de minste størrelsene...spar kjøp sine er blandt de beste, str 60 på sparkjøp tillsvarer rundt 50:) de er ganske stretchy:) men ull de første mnd er så viktig når det er så kaldt...dette forstod eg etter at eg hadde handlet inn masse bommull... men ikke kjøp for mye,en får ekstremt mye babyklær, og ikke ver redd for å bytte det du ikke kan bruke...det er så vanvittig dyrt med barneklær,de vokser jo noe enormt:) to av hvert i de minste størrelsene er nok..kjøp 52,betre med litt for stort enn litt for lite:) kjøpte 52 og de vart 2 uker:)lykke til:)

Skrevet

spar kjøp har nettsider:)

Skrevet

Mitt tips er å kjøpe mest i str. 56 og gjerne mer en fire sett med bodyer, strømpebukse og genser/sokker og sparkebukser. De fleste gavene du får er bodyer i str 62 - det er i hvert fall min erfaring.

Dette er mitt andre svangerskap, og jeg har kjøpt inn litt ekstra i str. 50 - fikk så lite av det sist og den str hadde jeg i hvert fall brukt for i fire-fem uker pga føder små babyer. Fort gjort at det blir to-tre bodyskift pr dag - og da synes jeg fire sett er litt lite.

Lindex har mye fint nå, og nå koster en body ca 20-30 kr på salg. Mye i nøytrale farger også om du ikke vet kjønn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...