Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har vært vikar lenge,og nå går jeg i et engasjement på 3 måneder.,Har flere ganger fått høre at det er muligheter for å få fast stilling etter hvert og at jeg er førsteprioritet.. Nå har jeg sett at arbeidsgiver har utlyst en fast stilling...blir skuffa, hvorfor blir ikke jeg spurt først?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kanskje fordi arbeidsgiver MÅ lyse ut stillingen? Send en søknad, se hva som skjer.

Skrevet

er slik at enkelte ganger er de nødt til å lyse de ut. eksternt..

men er jo bare å søke.. du får sikkert jobben om du står først i kø..

Skrevet

Syns bare det er så rart.Da kunne de jo snakket med meg om det.. Før jeg begynte å jobbe der sendte jeg søknad og har vært på intervju 2 ganger før...

Skrevet

Hos oss så må en lyse ut stillinger som er faste og vikariat over en viss lengde, og sjefene regner med vi vet det. "Min" stilling ble utlyst og jeg fikk den så vidt. Kom en kjempe godt kvalifisert konkurrent som de ikke regnet med.

Er dette den type stilling som må lyses ut?

Skrevet

Privateid barnehage...Assistentstilling.

Skrevet

De kan ha interne regler for ansettelse. Jeg jobbet også privat. Men det er vanlig å lyse ut stillinger selv om de har en intern som er førstevalget.

Skrevet

MÅ de ikke lyse ut da? Tror nok de er pliktige å lyse ut og vurdere alle aktuelle søkere. Ofte får de interne søkerne de allikevel.

Skrevet

Nei, det er bare staten som må lyse ut faste stillinger. En kan ansette i vikariat uten. Private gjør som de vil, men bruker ofte utlysing som reklame for seg selv. Konkurrenter bør ofte se at en ansetter.

Skrevet

Tenkte jeg kanskje skulle spørre styreren i morgen,men hvordan skal jeg vinkle det...?Orker ikke å gå har å tenke på det,vil vite hva som skjer..Føler at jeg har fått sterke indikasjoner på at jeg kommer til å få en fast stilling, men blir litt nervøs nå...hehe

Skrevet

Man må lyse ut stillinger. Send søknad.

Skrevet

Slapp av...og søk jobben. Gjorde det selv, jeg, etter å ha vært ansatt et sted i 7 år. Privat firma. Fikk jobben.

Skrevet

noen ganger har jeg sett at det har vært utlyst stillinger med søknadsfrist feks alerede dagen etter, da regner jeg med a dette er stillinger de lyser ut av plikt

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...