Anonym bruker Skrevet 22. januar 2008 #1 Skrevet 22. januar 2008 Har en venninne som har en stesønn. De har litt problemer med mor, hun saboterer ganske mye. Hun sa at venninna mi og typen sku ha gutten en uke ekstra i mnd + de vanlige helgene, men de fikk ikke lov til å ha han i bhg!? De har ikke mulighet til å ta seg fri en uke fordi mor bestemmer det. Heldigvis for dem at dem har andre rundt seg som kan passe han da. :-) Med bidraget, far står som bidragsudyktig elns, men hu krever 1000kr av han. Siden han nå skylder henne 3000kr nekter hu dem og ha ungen den uka likevel!? Det ska vel ikke gå utover ungen. Og det er slik at mor også ska betale halvparten når far henter/bringer? Hu nekter betale noe som helst, hu sender ikke med ungen noe annet enn det han står og går i når han blir henta. De må ha egne støvler, jakker, utetøy, vanlig tøy... alt til ungen. Støvler, jakke og utetøy skjønner jeg ikke. Er det vanlig? Kan ikke mor få problemer om hu saboterer samvær? Dessuten sier hu at hu har lest på nav.no om at hu ikke ska betale noe når det gjelder henting/bringing. Jeg fant ikke noe der jeg... er vel ikke nav som har noe med det?
Groosalugg Skrevet 22. januar 2008 #2 Skrevet 22. januar 2008 Hun kan da ikke bestemme om de skal ha barnet i barnehage eller ikke! Det er noe av det dummeste jeg har hørt. Jeg tror jeg ville bedt om mekling på familievernkontoret for å få til en skikkelig avtale, jeg vil tro at de vil fortelle henne at det kravet er helt urimelig!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå