liffia Skrevet 22. januar 2008 #1 Skrevet 22. januar 2008 Er så tung og tiltaksløs for tiden, helt apatisk innimellom, sikkert naturlig pga snart termin, men tenkte uansett at det kanskje kan hjelpe m litt lys/sol, dvs solarium. Er jo bleik og har skikkelig dårlig underlag, så det blir ikke mer enn max 15 minutter tenker jeg, kan dette være skadelig på noen måte? Skal selvfølgelig ha på vifta og passe på å ikke bli for varm!
nr.4 på vei Skrevet 22. januar 2008 #2 Skrevet 22. januar 2008 hadde stått over hadde jeg vært deg. Anbefaler aldri å ta sol uansett hvor langt du er på vei. Kan bli ubehagelig varmt for babyen. Hvis du syns du er bleik, noe jeg syns at jeg selv er. Så hvorfor ikke prøve slike brunservietter. De fungerer veldig bra, og du føler deg bedre med det samme. Slipper du å bli rød også. Får kjøpt de overalt... Sprayer meg også brun jeg, syns det er mye mer effektivt enn å ta solarium. blir bare rød jeg da. Hadde heller prøvd det enn sol, men er jo opp til deg da... Også hadde jeg heller tatt meg en liten spasertur i frisk luft...
to tette Skrevet 22. januar 2008 #3 Skrevet 22. januar 2008 Jeg lengter etter å ta solarium, men jeg kommer ikke til å gjøre det før etter barnet er født. huden på magen er tynn, lyset og de farlige strålene trenger lett inn til babyen. Tenk om "den" stakkars må ligge der å holde seg for øynene. Nei, hold ut!
grolla Skrevet 22. januar 2008 #4 Skrevet 22. januar 2008 Skulle ikke tro at det har noe å si. Sol deg med god samvittighet. Men disse svake kremene fra Natusan og Dove gjør underverker om du smører deg et par ganger med dem. Ikke får du skiller eller skjolder, så fremt du tørker bort overflødig krem i foldene rundt om.
to tette Skrevet 22. januar 2008 #5 Skrevet 22. januar 2008 -men direkte farlig er det nok ikke så lenge du passer på at temperaturen ikke blir for høy ( og får i deg nok med veske
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2008 #6 Skrevet 22. januar 2008 Solarium er ikke farlig.... MEN.. jeg har gode erfaringer med solarium gjennom hele livet... Å vil på det ALLER høyeste IKKE anbefale... Jeg er førstegangsgravid i uke 40. Prøvde meg med solarium i begynnelsen av svangerskapet... ALDRI gjør det... huden fikk lite å ingenting farge, det var helt ubehagelig å ligge der å ikke minst fikk jeg enormt med nye føflekker..(kostet meg et par 1000 ¨å fjerne disse) Det var direkte ikke fint... Men farlig er det ikke... ivertfall ikke påvist, barnet er beskyttet med fostervann.. Men når du bare har så liten tid igjen... Sats heller på selvbrunings-spray (ikke pust inn luften) . Da selvbruning ikke endrer huden , men selvsagt ikke er bra å puste inn... jeg pleier bruke dette... 1 gang i uken, holder hele uken.. har vinduet oppe når jeg bruker det å forlater rommet umiddelbart etterpå... tar jo bare 1 min å spraye hele meg.. Nå er jo vi alle forskjellige å kan godt være huden din tar godt imot sol under svangerskapet.. men jeg vil ikke anbefale det... har også en vennine som gjorde samme feilen... (heldigvis får vi ikke så mye merker av å fjerne føflekkene) Good luck
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå