Gå til innhold

Vi skremmer hverandre livredde ;)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mens vi går her og venter med små spirer i magene våre, så skremmer vi hverandre så veldig opp!!!!

Selv er jeg 5+2 og småredd for alt ;-)

Samme gjorde jeg før svangerskapet. Var på "BliGravid" og leste om alle som brukte årevis uten å klare bli gravid. Resultat : jeg ble vettskremt, trodde vi aldri ville klare det, kanskje jeg ikke kunne bli mamma???.... men etter 2 pp. klarte vi det likevel...to CB digitaltester lyste GRAVID mot meg forige uke, burde vel være sikkert nok det eller???

MEN nå en ny type redsel. Redd det ikke skal gå bra etter å ha lest side opp og side ned om SA, MA, kjemisk graviditet, gaviditet utenfor livmor osv... vettskremt og klarer ikke kose meg. Sikkert fler med meg?...Er jo min egen feil at jeg leser dette men....

Jeg er en redd, litt paranoid overforsiktig vordende mamma ;-)

Vi er forskjellige alle sammen, så alle kan ha forskjellige symptom prøver jeg å si til meg selv... selv om ikke jeg har sinnsykt ømme pupper eller kvalme så har jeg andre symptomer..

Det går jo som regel bra!!!! bare 15% sjanse forå ikke komme gjennom disse 12første ukene er det ikke?.. Så sjansene er store for at vi i løpet av et halvtårs tid pluss pluss, sitter med små skjønne nøster i armene..

Dette er vel egentlig tiden for å kose oss og glede oss til magen begynner å vokse :) Slappe av og nyte nyheten vi nylig har mottat...

GRAVID!!!

Det er nok mange med meg som trenger å bli beroliget. Men eneste som hjelper er vel egentlig ¨med tiden få lov til å se vårt lille nurk på UL undersøkelsen.

For positiv test er vel positiv test?

Og har man ikke symptomer så skal man vel bare takke seg heldig så lenge det varer ;-)

og om ingen blødning kommer, så kan vi vel egentlig alle bare lene oss godt tilbake?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

joda så klart- nyt svangerskapet:-) men mange er bekymret og har ofte rett til det. Jeg har mistet 4 ganger på rad uten barn så er REDD denne gang. dette er forskjellig, men er du redd for alt du leser her inne, burde du gjerne ta en pause? husker min første gang at jeg ble skremt her inne av alle sa og ma snakke, men beklagelig er nok dette en del av prossesen for mange, og da er det godt for oss å prate om dette-..

Skrevet

Dette var et flott innlegg! Len deg tilbake du og kos deg! Skal det vaere lov aa vaere veldig bekymret, saa skal det i hvert fall vaere lov aa vaere superglad og avslappet.

Jeg har et barn og har mistet noen tidlige spirer (fire i uke 5 dessverre, men det var nok ikke liv laga) og jeg har hele dette svangerskapet (med faa unntak) glist fra oere til oere, har bare kjent paa meg alt alt er supert, det er saa deilig! Var selvsagt litt forsiktig med aa glede meg for tidlig - grunnet historie - men saa koste jeg meg ogsaa og gleden bare vokser. Jeg har vaert skrekkelig kvalm, men det er ogsaa over (bare inne og snoker fra 2. trim jeg da) og naa er jeg 15 uker snart! Ikke ene eneste bloedning, ingen spotting, ingenting som har gitt bekymring - og jeg tok en beslutning tidlig i svangerkapet om aa ikke bekymre meg og oedelegge svangerskapet med aa vaere redd....

Har hatt noen tidlige UL, men mest fordi jeg ble bedt om dette, ikke fordi jeg ba om det. Alt vel der, alle fire gangene, og etter forrige (uke 12) ba jeg om aa faa slipper mer foer uke 18. "Vi trenger ikke se deg mer i det hele tatt, hele svangerskapet ditt har vaert og er en fest" sa legen til meg. Og da ble jeg saa glad, og fikk bekreftet at det bare var aa kose seg.

Saa jeg koser meg, har begynt aa trene og bare smiler. Alt vel med den lille, jeg kjenner liv og det er saa deilig og roerende og fint.

Gled dere denne foerste tiden og velg litt med omhu hvilke traader dere leser, man maa ikke lese alt.... Kan heller stille spoersmaal selv naar man lurer paa noe.

Klem til dere begge to, svaret mitt er til begge.

Skrevet

Forstår deg "Fest deg lille spire" og er enig med det du skriver.

Men nei, jeg trenger nok ingen pause herifra. Det er godt å snakke med noen i samme situasjon - enig der- Godt å høre det er andre i samme situasjon som har forståelse til hva en tenker og føler på. Derfor så tror jeg også det er viktig å berolige hverandre og vise at vi er fler som sliter med resdel/skremsel - men likevel så går det som regel bra!

og kaskje som Femina sier, bli flinkere til å velge med omhu hvilkene innlegg vi vil lese..hva som passer oss.

Det er mange tanker som svirrer rundt i hodet mitt nå i allefall... Skulle helst ønske at jeg kunne komme til 12uke NÅ! men sånn er det bare ikke... derfor har i allefall jeg tenkt å nyte tiden framover :-)

Lykke til jenter!

Skrevet

hvor langt er du miobel?? vet hva du mener med å hoppe til uke 12:-) jeg nyter disse ukene, klapper på magen, gleder meg til alt, har funner vognen min på nettet, og seng..ikke kjøpt det men gleder meg til jeg skal:-)

Skrevet

uff... jeg er bare 5+2 jeg... ikke langt, men et stykke på vei ;-) men skulle gjerne sagt jeg snart var 12uker på vei. Gleder meg til da. Merket av dagen i dagboka.. hehe..10.mars er jeg 12+1.. GLEDER MEG!!!

Hvor langt har du kommet da Fest deg lille spire??

Prøver også å nyte ukene fult ut. Planlegger koselige ting framover i ukene slik at jeg alltid har noe å se fram til.. Og innimellom flyr jeg på do for å sjekke om det er kommet blod, og leter etter symptomer ;-)

I allefall prioriterer mine behov foran alt annet denne tiden. (passer på å spise, hvile og sove nok og ikke jobbe for mye..)

Har også funnet ting jeg gleder meg til å kjøpe! :-) Men får holde tilbake en god tid til... Gleder meg!!!

Koselig å snakke med deg :-)

Skrevet

Dette er mitt 3. svangerkspa..de to første så tenkte jeg ikke så mye på at jeg kunne miste..bare tenkte at det er jo ikke 100% sikkert det går bra..men tenkt meg ikke redd på det nei..var mye mere avslappet.

NÅ som jeg her inne, så har jeg aldri før tenkt så mye på SA/MA, når jeg går på do sjekker jeg om jeg blør osv..bare pga jeg er her inne..

Så på fredag skal jeg på UL bare sånn for sikkerhetskyld :)

Vat IKKE på tidlig UL med de to første..

Så tenker jeg sånn også..jeg har passert de 30, jeg har ALDRI opplevd å miste, så er det min tur nå??

Men jeg prøver å tenke, jeg har to friske jenter, så hvorfor skal ikke dette også gå bra? Så prøver så godt jeg kan å tenke dette her går bra..

Var værre de første ukene her, men har roet meg litt mere ned nå da, og ikke fult så redd lengre..

jeg er 9+2 idag, så kryper sakte men sikkert fremover, og gleder meg stor til den dagen jeg hopper over til 2. trimester..

Skrevet

For aa si det saann, hvis jeg skulle tenkt paa min personlige "statistikk" saa ville jo sjansene for at det ikke skulle gaa bra, liksom vaere 80%. Men saann SKAL man ikke og MAA man ikke tenke. Jeg tvang meg i starten til aa tenke positivt, om enn ikke feire for tidlig, men er saa glad jeg VALGTE aa vaere positiv, og ikke fokusere negativt i det hele tatt. Naa er jo alt supert, og jeg har ikke bekymret meg mange sekunder nei....og det er jo saa deilig at jeg ikke gjorde det. Dersom noe skulle skje, ja, da tar jeg det der og da, jeg bruker ikke opp livet mitt paa aa bekymre meg for ting jeg ikke faar gjort noe med uansett.

Men jeg har respekt for de som vil snakke om frustrasjoner ogsaa, men det maa for alt i verden vaere plass til de som bare vil kose seg og nyte og lete etter lyspunkter. For det er saa mange.....

Lykke til paa ferden, kos dere masse, det er et lite under dere baerer paa, som skal bli noe mer en dag, tenk paa det!! =o)))

Skrevet

jeg er 4+ 5:-) 27. sept har jeg termin:-) du da? 4 dager før sikker, 23?? har du symtomer, ? jeg har lite, murringer i livmoren, rar smak i munnen/halsen, mye utflod ( så løper som deg for å tørke meg, hehe) litt trøtt ellers helt fin..vil ha litt kvalme:-)

Skrevet

Hei igjen Fest deg lille spire!

ja, min antatte termin er 23.09, så vi er jo ganske så likt da :-)

Krysser fingrene masse for oss!!!

Har i grunnen hatt små symptomer som har kommet og godt siden etter sist EL, men mye kan jo være innbildning.. men jeg er av de som mener jeg visste vi hadde lykkes denne gangen i god tid før jeg kunne teste :-) To positive CB Digital tester forige uke bør jeg jo slå meg til ro med, men ikke gått skikkelig opp for meg ennå, Gleder meg til magen kommer.. men er vel litt tid til?!

Symptomene disse dager er:

Hummørsvingninger og veldig følsom.

Periodevis øm nederst i magen, i går også skrekkelig nederst i korsryggen.

Noe tyngde i puppene i perioder. Litt prikking.

Trøtt, trøtt trøtt!!!

Mer utflod enn normalt(noe som gjør at jeg stadig må løpe på toalettet og sjekke om det er blod) ;-)

Oppblåst.

God luktesans(slitsomt i og med jeg jobber i en spesialforretning med hudplene/spaartikler)

Jeg trodde ikke jeg ville bli sånn, men er nå innmari forsiktig med alt

jeg putter i og på meg... hehe...

Prøver å kose meg, og det synes jeg du også skal :)

Hvor i landet bor du?

Selv er jeg førstegangs fra Oslo. 24 år. :-)

Skrevet

takk?? hemmelig..?

jeg bor i stavanger, er 25 år, gift

ja det er herlig, har sittet i sofaen foan peisen og lest i boken min de siste dagene. Bare lyttet til kroppen, hva den vil:-) men det vil vel i grunnen trykke i seg godaker og den, men det har jeg kuttet ut mens jeg er gravid:-)

Skrevet

Hei dere...miobell vi har samme termindag vi....23 sep her og..men jeg tror at jeg kommer ti lå bli satt tilbake på ultralyd for jeg hadde el sent og tror nok heller at 26 september stemmer mer på meg....

Fest del lille spire.....Kan hende vi treffes i gangen på sykehuset vi to....jeg er 27 år fra stavanger....har du fått tidlig ul fest del lille spire?? Jeg skal på tidlig ul i stavanger neste uke siden jeg har mistet før....

Jeg har kjøpt meg babyklister i tilfelle noe skulle skje denne gangen også, flasken kom idag...men er faktisk ganske rolig....

Skrevet

Hei lille meg venter nr 3...

Måtte bare skrive til deg:) Jeg venter nr 3 jeg også, og har passert 30.. kjente meg sånn igjen i ditt innlegg. Er 9+1 jeg. Hvor i landet bor du? Hvor skal du føde?

Blir ullevål på meg denne gangen også.

Vi for prøve å slappe av å nyte vårt "siste " svangerskap.

Lykke til.

Klem fra meg

Skrevet

Nå er jeg kanskje dum, men hva er Babyklister???

Skrevet

Det er noe som du kan ta hvis du er i fare for å få abort...berberis fructus comp. d4... skriv dette og frøyaklinikken på google så får du opp alt om babyklister.....:)

Skrevet

så bra at det ikke bare er meg som føler slik! har snakket med moren min litt om dette, hun ble faktisk litt småhissig og sa jeg ikke måtte lese for mye om slikt.. hehe.. Blir nesten litt sånn "bank i bordet" hver gang jeg sier til meg selv at jeg er gravid.. som om hvis jeg gleder meg for mye så er det årsaken til at jeg evt mister.. vet det er dumt men...

Nå skal jeg se positivt framover i hvert fall! Så blir det vel en liten en 27sept... :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...