Anonym bruker Skrevet 22. januar 2008 #1 Skrevet 22. januar 2008 Ok, jeg mistenker ikke at noe skjedde, men synes likevel det er ekkelt! Barnevaktens mann (i 20-åra) bada i badekaret sammen med min lille jente på snart et år da de passa henne. Var aldri noe spørsmål om de skulle bade, var ikke nødvendig eller noe, men de gjorde det for morro. Var jo helt sikkert ment godt, men jeg synes det er ekkelt å tenke på at hun har bada med en fremmed mann :-( Huff, jeg overreagerer vel.. sa ikke noe til de da, men hvis de skal være barnevakt igjen skal jeg si, tror jeg, at jeg helst ikke vil at de bader henne... Hva synes dere?
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2008 #4 Skrevet 22. januar 2008 Enig der ja............litt småekkelt.....
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2008 #5 Skrevet 22. januar 2008 Dersom han ikke var naken ser jeg ikke noe problem med det egentlig. Det er jo kjempemoro for dem begge...
selma07 og engel Skrevet 22. januar 2008 #6 Skrevet 22. januar 2008 Ekkelt ja! BAde sammen med en fremmed mann som man ikke vet hvor rein eller skitten er... æsj....
9nah Skrevet 22. januar 2008 #7 Skrevet 22. januar 2008 fy! det var jææævelig spesielt, spør du meg!!
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2008 #8 Skrevet 22. januar 2008 Det rareste med det, er å gjøre sånne ting uten å konferere med foreldrene først, ganske grenseløst.
wirre;o) Skrevet 22. januar 2008 #9 Skrevet 22. januar 2008 Jeg synes du overreagerer. Dersom du i utgangspunktet har tillit til at de kan passe barnet ditt ser jeg ikke dette som noe problem i det hele tatt. Jeg kom til å tenke på en kompis som sier, at i lys av alt fokuset på incest og pedofili føler han det nesten unaturlig å skifte bleier på sitt eget barn og han tør nesten ikke bade med det, i frykt for å bli oppfattet for noe han ikke slettes ikke er og som han ikke engang kan forstå. Tror nok at de hadde det kjempe artig jeg, mens de badet. Og jeg tviler på at mannen var skitten. Folk er sjelden det i dag.
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2008 #10 Skrevet 22. januar 2008 Superspes. Det kan jo være at mannen var spesielt glad i barn og hadde tantebarn som var glad i å bade. Sikkert ment bra men si at babyen din får lett ørebetennelse av å bade (slik at de ikke gjør det igjen, så slipper du å såre dem mtp de tankene du kanskje fikk i hodet...;0)
Kufiolilla Skrevet 22. januar 2008 #11 Skrevet 22. januar 2008 Det var helt sikkert helt uskyldig, og de hadde det sikkert moro. Men jeg hadde følt det litt ekkelt ja!
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2008 #12 Skrevet 22. januar 2008 Syns ikke at du overreagerer....................Jeg syns det høres utrolig merkelig ut. Hvorfor i all verden skulle han bade med en de bare passet litt da???? Er det SÅ gøy? Han hadde nok gitt større utbytte til ungen dersom hadde LEKT masse, det finnes 1000 andre morsomme ting å gjøre med et barn man passer. Ikke at jeg sier at du skal mistenke at noe galt har skjedd men bare det som du sier å bade med en fremmed mann er litt ekkelt!
rasyre Skrevet 22. januar 2008 #13 Skrevet 22. januar 2008 Dette var ekkelt.Hadde ikke turt å la dem passe henne mer.Faren til jentene mine har faktisk aldri badet med dem.Jeg syntes det har vært litt hysterisk da,men han er redd det skal bli rykter av det.Han syntes det rett og slett ikke er nødvendig.Kan få nærhet og kos på en annnen måte med jentene sine mener han. Så hvis dette hadde skjedd på mitt bad, hadde jeg eksplodert.Direkte tankeløst og frekt!!!!!!!!!!
Guttemamma til tusen :) Skrevet 22. januar 2008 #14 Skrevet 22. januar 2008 rasyre... kødder du????? rykter av å bade med egne barn?? nei, nå har dette gått for langt mener nå jeg!! Meg og gutten min dusjer sammen nærmest hver dag, og jeg synes det er ei kjempekoselig stund sammen! I helgene unner jeg pappaen og gjøre det samme, og jeg hører de ler og skråler oppe på badet! Det at barnevakten bada sammen med barnet synes jeg va litt rart... en ting om han bada henne, og satt vedsiden av..men det å være oppi der sammen med henne er en nærhet som er forbeholdt de nærmeste!
kokosyklus Skrevet 22. januar 2008 #15 Skrevet 22. januar 2008 På besøk her inne fra 3. tri. og klarer ikke dy meg på denne... Det er vel litt rart? Mener ikke at det er incest, mulig han bare ser litt annerledes på nakenhet og barn enn mange andre voksne? Jeg ville ikke likt det hvis noen hadde badet nakne med mitt barn tro rjeg.. Jeg vil ikke engang dusje med nevøen min mens vi passer han. Det er jo tross alt familie, men han er jo ikke mitt barn og da faller det seg vel ikke naturlig å bade naken med han? Har tatt han med i bassenger osv med badetøy på da:)
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2008 #16 Skrevet 22. januar 2008 Jeg ville ikke vært begeistret over at min datter skulle vært naken i et badekar sammen med en fremmed naken mann...! Det er jo ingen gode grunner til at en fremmed mann skulle ta med seg en fremmed baby i et badekar sammen med seg eller?
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2008 #17 Skrevet 22. januar 2008 Hadde det ikke vært så mye fokus på incest og overgrep i media og ellers så er jeg sikker på at ingen hadde reagert på det! Er for ille at man skal være redd for kroppskontakt uten seksuelle undertoner.... Han mente det sikkert bare som gøy for barnet!
Super-Langbein Skrevet 22. januar 2008 #18 Skrevet 22. januar 2008 Håper begge barnevaktene var tilstede da de badet. Enig de fleste over, dette var veldig spesielt. Jeg ville sagt det rett ut på en likefrem og naturlig måte at jeg aldeles ikke er komfortabel med at utenforestående bader med barnet.
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2008 #19 Skrevet 22. januar 2008 Uff, dette sier jo litt om hvordan folk tenker. Syns det er forferdelig at det skal være sånn, men skjønner hvorfor. Hadde dette vært for en stund tilbake, så er det ikke sikkert noen hadde reagert en gang. Helt sikkert helt uskyldig. I USA så har ikke småbarn lov til å gå nakne på stranden en gang sikkert pga å beskytte barnet mot pedofile og ikke være til sjenanse. Man får et noe anstrengt forhold til nakenhet da. Syns ikke det sjenerer meg når småtasser springer rundt naken akkurat. Er det rart det blir mye galt her i verden:)
Sørland-snuppa Skrevet 22. januar 2008 #20 Skrevet 22. januar 2008 meg og min mann bader stadig vekk sammen med lille gutt. men ingen andre for lov og sette seg nakne i badekaret sammen mine unger uten og har spurt meg først.
emlyn Skrevet 22. januar 2008 #21 Skrevet 22. januar 2008 Det går ikke an. Ikke fordi det er noe galt i det nødvendigvis, men alle slike "intime" ting spør man foreldrene om først. Sånn er det bare, i alle fall i min virkelighet. Selvsagt kan foreldrene selv bade med ungene hvis de vil, og andre foreldrene synes det er ok at gjør det. Men en ettåring er jo faktisk ganske stor. Nei fisj, da hadde jeg blitt sur. Hadde når ejg tenker på det også blitt sur dersom de gjorde andre ting jeg ikke visste om eller som ikke var avklart på forhånd. Man vil jo ha en smule kontroll over ting når man har barnevakt.
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2008 #22 Skrevet 22. januar 2008 En ettåring er ikke stor. Det er nok helt uskyldig. Dette sier jo bare litt om hvordan dere tenker. Dere gjør det til en helt unaturlig ting å bade sammen med et lite barn. For de fleste så kan jeg ikke tenke meg at det er bundet noe seksuelt rundt dette. Håper det i alle fall er sånn, hvis ikke er det noe fullstendig galt rundt omkring.
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2008 #23 Skrevet 22. januar 2008 Skjønner godt du reagerer, greit at du stoler på dem og ikke tror det har noe med overgrep å gjøre for det trenger det jo absolutt ikke å ha. Men syntes ikke det er naturlig å Bade med et barn som ikke er sitt. Ihvertfall ikke om man bare passer for en kveld. Du kan fint gi beskjed om at de ikke får lov til det hvis de skal passe igjen. Det er foreldrenes valg og rett å kunne bestemme slike ting. Å bade barnet er en ting men å bade sammen det er rart. Både pappan og jeg dusjer til tider sammen med jenta vår, men det er andeledes det er vårt barn. ellers har jeg dusja samen med tantebarnet mitt, men det er fordi jeg ofte har henne på besøk i en uke om gangen. Og hun var redd for å dusje alene når ho var lita. Nå som ho er større og klarer seg selv gjør ho det selvfølgelig alene. Og min søster visste selvfølgelig om at hun dusja med meg og syntes det var greit. Ville derimot aldri sendt henne i dusjen med min mann, selv om de alltid har hatt god kontakt og jeg vet og er 100% sikker på at han ikke er pedofil.og han har da i mange år fulgt henne på do når hun trengte hjelp. jeg finner det bare ikke naturlig.
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2008 #24 Skrevet 22. januar 2008 jeg binder ikke noe seksuelt til å bade med et barn, men finner det veldig unaturlig at noen som passer et barn for en kveld skulle finne på å bade med det. Jeg har sittet masse barnevakt i mange år og har aldri tenkt tanken på å skulle bade med noen av barna. Har foreldrene bedt meg bade barna så har jeg gjort det eller så har jeg ikke gjort det. Og hvorfor i all verden skulle jeg være sammen dem i badekaret? Syntes at barnevakten ihvertfall skulle fått godkjenning av foreldrene først, foreldrene bør faktisk få bestemme hvem som kan være nakene sammen demmes barn. Og foreldrene bør få bestemme om et barn skal bades eller ikke. jeg hadde ikke likt at denne sitvasjonen skjedde, heller ikke hvis det hadde vært barnevakten selv som badet med barnet. uten at jeg tenker at det er noe seksuelt men fordi de tok bestemmelseretten bort fra foreldrene.
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2008 #25 Skrevet 23. januar 2008 HI her Takk for mange innspill - godt å se at det ikke bare er jeg som reagerer på det. Og den med ørebetennelsen var god, skal jammen si det neste gang de skal passe henne, hvis det blir noen neste gang (tror jo det da)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå