Gå til innhold

Halsbrann!! Noen som har gode råd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sliter sånn med halsbrann, holder på å bli sprø nå. Føler jeg brenner opp innvendig. Har prøvd å legge merke til om det kommer etter å ha spist noe spesielt, men det er visst ingen sammenheng der, for halsbrann har jeg uansett. Har prøvd med melk, bananer, mandler, lovehearts og gaviscon, men ingenting hjelper. Blir gaaal! Noen som har andre tips? Tar imot med stor takk!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sliter med det samme som deg, begyner faktisk å bli sår i halsen etterhvert:( link hjelper meg litt i alle fall. gavison kan jeg skylde ned i do for min del.......! de funker ikke... prøv link..

Skrevet

Hva er link, og hvor får jeg tak i det? Takk for tipset i allefall.

Skrevet

Heisann!

Jeg sliter med samme problemet. Kan ikke spise en ting uten at halsbrannen er der. Sånn har det vært i alle fem svangerskap. Har prøvd alle sorter syrenøytraliserende som gravide kan bruke, samt mange kjerringråd. Ingenting som hjelper noe særlig. Titralac kan hjelpe litt i perioder. Må legge til at jeg hadde problemer med halsbrann før jeg ble gravid også, men på langt nær i så stor grad som nå. Te, kaffe og juice holder jeg meg langt unna, og ikke spiser jeg noe som er sterkt eller krydret. Måtte noen komme med en vidunderkur som kan hjelpe oss alle snart.

Skrevet

Jeg har hørt at å spise en rå potet skal hjelpe.

Skrevet

På meg hjelper det kun å drikke melk...

Skrevet

Kjære damer som sliter med halsbrann!

Jeg slet med dette i mitt 2 svangerskap og det eneste som hjalp meg var godteriet LOVEHARTS ,tok et par stk når jeg kjente at det kom og vips- borte! Det hjalp iallefall meg og kan være verd et forsøk.

lykke til! :->

Skrevet

Lovehearts hjelper ikke ved halsbrann!!!Dette må dere slutte å anbefale.Ved sure oppstøt ja,men ikke halsbrann.Da vet dere ikke hva det er!! Dessuten er det bare sukker og ikke bra for tennene,du kan ikke ta lovehearts etter tannpuss feks..og det er jo somregel da halsbrann blir hyppigst for noen, det som derimot hjelper er nyco,samarin og banan!!

Skrevet

Hverken Nyco, samarin, loveharts eller Gaviscon hjelper meg. Det som lindrer mest for meg (ihvertall en liten stund) er Link 1100mg.

Foresten tror jeg ikke det er så lurt å spise banan etter tannpuss heller, er sukker i banan også.

Skrevet

nei seff ikke banan etter sengetid.Men nyco og sammarin kan du ta og det hjelper mer.!!!Link er heller ikke et dårlig forslag da!

Skrevet

Takk for mange gode tips! Tror jeg skal prøve Link som noen nevner her. Men akkurat nå, i mangel på noe annet, tror jeg ret og slett jeg må knaske en rå potet. Hvor ekkelt det enn virker. Blir snart desperat her...

Skrevet

Har hørt at mandler også skal hjelpe. Har ikke prøvd selv, så jeg vet ikke...

Skrevet

Jeg har også vært en del plaget med halsbrann, og prøvd forskjellige tabletter, og andre råd, men det eneste som har virket på meg er alkoholfritt øl :)

Skrevet

hei jenter :) det kan ofte være flere ting som gjør at dere får halsbrann/

sure oppstøt, trenger ikke være en spesielt ting, sliter veldig med det selv og har funnet ut at en av tingene jeg ikke kan spise er løk.

Prøv å varier litt fra dag til dag ... man finner sikkert sin "egen" kur på dette... lykke til videre jenter :)

Gjest Bjørnen Collargol*gravid*
Skrevet

Sliter også med halsbrann. Jeg fikk resept på noe som heter Nexium av legen min. Disse funker i motsetning til Link, gaviscon osv...

Skrevet

En t-skje natron i et halvt glass vann -helt konge! Det hjalp meg mer enn noe annet jeg prøvde i siste svangerskap:-)

Skrevet

Drikk melk. Hvis det ikke funker kan dun prøve med en god slurk fløte. Det har i hvertfall hjulpet meg..

Skrevet

Har kjøpt Link og Novalucid tyggetabeletter på apoteke. Virker helt greit.

Skrevet

Hva med farris -naturell og agurk. Har hørt at agurk skal hjelpe i hvertfall, kanskje til og med bedre enn potet for den syntes jeg kan virke litt bitter noen ganger.

Skrevet

Man skal holde seg unna vann når halsbrannen står på som verst. Blir nesten som å helle bensin på bålet, så farris hadde jeg holdt meg langt unna:

Og til den som sa at det var mye sukker i banan -hehe, er ikke akkurat sånn karius og baktusvennlig sukker, da, så jeg tror ikke du får akutt hull i tennene om du spiser en banan før sengetid. hehe...

Holder meg til natron og melk, jeg -hvis ikke kommer jeg til å prøve den nexium (er det det den het? ) fra legen. Det er den medisinen jeg har hørt har hjulpet flest, selvom den hjalp dårlig sist....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...