Sistemann i magen <3 Skrevet 22. januar 2008 #1 Skrevet 22. januar 2008 Er det noen som har peiling på NAV`s lover og regler? Jeg har vært i svangerskapspermisjon nå, den gikk ut nå i januar. Jeg sa opp jobben min i permisjonen for å kunne søke meg 100% dagjobb etter permisjonen. Men pga ny graviditet med bekkenløsning ble jeg nå sykemeldt fra permisjonen sluttet.. Hva blir da grunnlaget for sykepenger? NAV her visste ikke, men begynte å snakke om at jeg skulle få samme grunnlag som dagpenger/arb.ledighetstrygd... Det kan vel ikke stemme??.... Er det noen som kan noe om dette?... Supertakknemlig til den som kan svare
signaturen Skrevet 22. januar 2008 #2 Skrevet 22. januar 2008 de du snakket med på nav visste ikke? da bør de skaffe seg et annet yrke kan du be dem om. det er sånt de skal vite, og hjelpe deg med.
Sistemann i magen <3 Skrevet 22. januar 2008 Forfatter #3 Skrevet 22. januar 2008 Ja, de skulle visst sjekke det opp osv.. men ting tar tid....
nr 6 på vei Skrevet 22. januar 2008 #4 Skrevet 22. januar 2008 1. I utgangspunktet skal du ha sykepenger ut ifra det faktum at du faktisk ikke er i arbeid, men er arbeidsøker. Da vil du få sykepenger basert på dagpenger atså ca 65% av inntekt i 2006 for deg, eller 3 siste år hvor ligningen foreligger(gjennomsnitt). Det vil være 2204, 2005 og 2006. Nav bruker ikke 2007 før ligningener ferdig til høsten. Får du sykepenger av et annet grunnlager du heldig....
Sistemann i magen <3 Skrevet 22. januar 2008 Forfatter #5 Skrevet 22. januar 2008 Selv om jeg går rett fra permisjon til sykemelding uten opphold også?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå