Miss Misantrop Skrevet 22. januar 2008 #1 Skrevet 22. januar 2008 Hei, jeg skal ikke amme paa grunn av jobb. Noen her som har erfaring med hvordan faa frem dette paa en positiv og klar maate paa sykehuset. Og litt om hvilken respons jeg kan forvente.
Veronica,Victor&Adelina<3 Skrevet 22. januar 2008 #2 Skrevet 22. januar 2008 Du kan jo uansett amme de første dagene hvis du klarer. Da trenger du heller ikke å forklare deg på sykehuset.
Gjest Skrevet 22. januar 2008 #3 Skrevet 22. januar 2008 Når skal du ut i jobb igjen da? Evt så må jeg jo si meg enig med den over her jeg:)
Miss Misantrop Skrevet 22. januar 2008 Forfatter #4 Skrevet 22. januar 2008 Ok folks, jeg forstaar tegninga her - late som, ja... men altsaa jeg trodde at hvis man forst startet aa amme ville man faa problemer med brystspreng etc. Men jeg er ikke ekspert altsaa, det er jo derfor jeg spor.
Lyst på en til! fekk prins:D Skrevet 22. januar 2008 #5 Skrevet 22. januar 2008 Dumt å måtte bortforklare at man ikke ønsker å amme. Kan du ikke bare si det som det er da. Eller spør jordmoren din om hvordan du kan få sagt det.Kanskje hun kan skrive det på helsekortet at du ikke ønsker å amme? Event. kan du pumpe deg morgon og kveld, for så å gi det til babyen på flaske? Har ei vennine som gjorde det (men det var mest fordi hun ikke orket tanken på amming/ og ikke pga jobb). Lykke til!
It's all about me Skrevet 22. januar 2008 #7 Skrevet 22. januar 2008 Det er utrolig mye viktige stoffer i den første melka, så klarer du å amme hadde jeg gjort det så lenge det var mulig. Den lille får jo alle dine antistoffer gjennom melka. Du skal vel ikke begynne å jobbe de første dagene etter fødslene, og når den tid kommer kan du trappe ned på forhånd, få tabletter som stopper melkeproduksjonen eller pumpe. Ta iallfall ikke sorgene på forskudd.
Miss Misantrop Skrevet 22. januar 2008 Forfatter #8 Skrevet 22. januar 2008 Tusen takk. Her blir det nok ikke pumping. 3 dager paa og 4 dager av. Ink overnatting Fra uke to. Far blir aa ta mye av begynnelsen ja. I landet jeg befinner meg naa er amming ikke saa vanlig men babyen blir fodt I norge. Du som skriver ikke ta sorgene paa forskudd har helt rett. Ting ser ofte litt mere uoverkommelig ut paa forskudd enn det er naar man kommer dit.
Trulte76 Skrevet 22. januar 2008 #9 Skrevet 22. januar 2008 Du bor ed andre ord i et land der man ikke har permisjon å må ut i jobb igjenn? Synes det er grunn nok å si du har en jobb der du må overnatte vekke fra ungen, å da blir jo bare amming tull. Klart morsmelk er jo det beste barnet kan få, men den har heller ikke vondt av å bare få morsmelkerstatning..er ingen tvang å amme..så hvorfor forklare deg? Bare si du har bestem du skal ikke amme..de kan ikke begynne å tvinge deg. Så mener jeg man kan få tabl som gjør at du mister melka..
Nora 82 Skrevet 22. januar 2008 #10 Skrevet 22. januar 2008 du kommer jo til å ha melk og sannsynligvis brystspreng det første døgnet og mer enn det kanskje. det hadde hvertfall jeg. våknet opp med dobbelt så store ca.. hvis du klarer å amme en liten periode er jo det det beste,men skal ikke dømme deg altså! mener bare å si at det er utrolig praktisk og skaper en veldig nærhet..men altså,jeg skal absolutt ikke dømme. lykke til med kanskje litt konservative jordmødre...
Miss Misantrop Skrevet 22. januar 2008 Forfatter #11 Skrevet 22. januar 2008 Tusen takk for raad og tips! Ante ikke at man kunne faa piller for aa stoppe melkeproduksjonen. Ikke viste jeg at man produserte melk selv om man ikke hadde begynt aa amme heller. Tror jeg maa lope aa kjope noen boker. Skulle virkelig onske at forholdene var litt anledes, men ikke denne gang og staar jeg paa superhardt naa kan jeg snart komme hjem igjen. Grusomt at kvinner fortsatt er saa avhengig av menn I store deler av verden. Tenk om mann skulle bli syk, eller faa sykt barna. Kanskje blir han og forsorger deg. Kanskje drar han. Jobben mister du og er du heldig faar du matkuponger. Setter litt mere pris paa det fantastiske landet jeg kommer fra naa.
gullegget Skrevet 22. januar 2008 #12 Skrevet 22. januar 2008 Jeg blir veldig nysgjerrig på hvor i verden du er:)?? Kontakt jordmor når du kommer hjem, og da hjelper nok hun deg å "planlegge" hvordan du gjør det med piller og melk på sykehuset. Jeg vil tro at har de nok mm på sykehuset så får barnet ditt det. Lykke til:)
Nora 82 Skrevet 22. januar 2008 #13 Skrevet 22. januar 2008 høres ut som en tøff situasjon. håper du finner forståelse hos jordmødrene. finnes jo bra morsmelkerstatning altså,godt er det. lykke til. håper virkelig det ordner seg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå