azamat bagatov Skrevet 22. januar 2008 #1 Skrevet 22. januar 2008 skal gjøre dette i mrg, og grunnet div overgrep osv i min barndom er jeg dessverre svært plaget av legeangst og alt som har med dette å gjøre .... kan noen fortelle meg litt om hva jeg kommer til i mrg, og prøve å beskrive for meg litt av "smerten" ved innsettingen. blir svært takknemmlig for svar
Jenny-penny Skrevet 22. januar 2008 #3 Skrevet 22. januar 2008 Har kobberspiral selv, hele inngrepet var gjort på max 2 minutter. smerten var ca som å stikke seg på noe, mer ubehag en smerte.Gikk over etter ett par sekunder. Etterpå var jeg ganske svimmel og hadde litt utflod. (kan være anerledes med hormonspiral kanskje?) Ikke noe å grue seg til ihvertfall. stor klem og lykke til:o)
frøkenfryd:) Skrevet 22. januar 2008 #4 Skrevet 22. januar 2008 jeg og har kobber spiral. det var ikke noe vondt. bare ubehagelig. om du har vert på gu før har du ikke noe å bekymre deg for.
Gjest Skrevet 22. januar 2008 #5 Skrevet 22. januar 2008 Heisann. Det er som en vanlig gu. Du setter deg i denne stolen med beina opp. Så bruker han dette ekle metall-instrumentet for å komme skikkelig til. Når det er gjort er det verste faktisk over :-) Deretter settes spiralen inn og det er ikke vondt! (Jeg kjente det ikke engang), så tar han ut igjen den metalltingen også er du ferdig med innsettingen. Du får et bind hos legen, for det kan komme til å blø endel. Jeg fikk som en vanlig mens (varte 3-4 dager). Det skal heller ikke være noe vondt i ettertid (kan være litt ømt, men ikke vondt). Håper det går greit og at du har en snill og forståelsesfull lege!
Kosel Skrevet 22. januar 2008 #6 Skrevet 22. januar 2008 Jeg satte inn hormonspiral forrige uke. Og merket ikke noe til det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå