Gå til innhold

dere som har måttet gå rettens vei

Anbefalte innlegg

Skrevet

hvordan gikk det for seg....

1 - det var vel krigssti på hjemmefronten?

2 - hvordan foregår rettsaken? er det advokaten som snakker, eller må du stå for snakkingen. er det ren plankekjøring for retten???

3 - hvordan ble forholdet dere i mellom etterpå?

4 - hva kostet det!!??!

har snakket med advokat til nå, og det var jo svindyrt bare det.

går jeg hjem og forteller at jeg ikke går med på den avtalen vi snakket om - som ikke er helt pottetett, så blir det krigssone, og det vil hvis vi går rettens vei osv bli krigssone i all fremtid fremover. han skal ikke være samarbeidende da...

da ødelegges mye, men da er alt klart juridisk m tanke på ungene.....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Eg blei stevnet for retten, var ingen god tone mellom barnefaren og meg i nesten eit halvt år. Sa vel knapt hei ved henting/levering. Vi var på 2 foreberedende rettsmøter, skulle på eit tredje, men barnefaren og eg blei einige oss imellom, var han som ga seg til slutt. I retten snakker både dommeren, advokatene og dere. Både barnefaren og mora skal opp å forklare seg, kvifor man meiner barnet bør bu hos mor el. far, korleis kvardagen ser ut for den enkelte o.l. Var ihvertfall sånn for oss.

No har vi eit heilt greitt forhold, når vi prater sammen har vi ein fin tone. Eit mykje betre samarbeid kan man si. :)

Siden eg hadde fri rettshjelp så kom det ikkje på meir enn kr 5000. Trur eit rettsmøte koster ca 4100 + at advokaten tek vel timebet.

Håper det ordner seg for dere (til det beste for barnet).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...