Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

trenger sårt hjelp og komme i rutiner med min datter på 5 mnd. hun sover veldig lite på dagtid, maks 1 time til sammen hele dagen, hun sover i egen seng om natten etter pupp en halvtime i sengen, men hun blir aldri skikkelig trøtt før 22.30. 23.00 må si det er slitsomt og ikke ha skikkelige rutiner for hun, burde jo være en måte og få hun i seng til normal tid sånn at jeg fikk litt kveld og.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

som en veldig klok venninne sa til meg den gangen vi slet med det samme:

Gi mat hver tredje time. Stå opp samme tid hver dag(du bestemmer hvilken tid) evt hvis hun er våken, ligg i sengen med henne f.eks til dere skal stå opp. Legg på samme tid, bad og stell med mat en halvtime før leggetid kanskje. Det er vanskelig i begynnelsen, men hun vil etterhvert innrette seg etter rutinene. Du må regne med å prøve en ukes tid iallfall:-)

Skrevet

Jeg syns du har fått gode tips allerede. Et tips fra meg er å forsøke å legge dattera deres når hun har vært oppe i omtrent to timer. Eller når dere ser at hun gnir seg litt i øynene. Dattera vår fikk sove altfor lite i en periode, og ble mye overtrøtt. Men etter at vi begynte å legge henne oftere om dagen, og kanskje gikk en del tur med henne, så ble ting mye bedre! Det er ikke alltid hun sover så lenge om gangen, men hun får i det minste flere lurer i løpet av dagen. Om kvelden får hun litt grøt sånn rundt halv seks-seks, så steller vi henne på badet, og så får hun litt pupp på soverommet før vi legger henne sånn i halv sju-sju-tida. Fungerer veldig greit!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...