Gå til innhold

Gode råd mot hodepine?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det beste jeg har prøvd til nå er å ligge på et kaldt og mørkt soverom. Jeg drikker passe med vann og prøver å få meg en tur i frisk luft hver dag.

Legen sa det ikke var noe å gjøre, han sykemeldte meg ut uka og ønsket meg lykke til. Skjønner at det ikke er så mye mer å gjøre, men lurte på om noen av dere har prøvd noe som funker for dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For meg er det ekstremt viktig å ha likt sovemønster, altså legge meg og stå opp til tilnærmet samme tid hver dag. Det værste jeg kan gjøre er å sove mer enn 9 timer. Også greit å holde seg unna kaffe og sjokolade, men det er helst ved migrene.

Skrevet

hmm.. paracet dersom det blir for gæernt..? (i moderate mengder selvfølgelig...)

mye frisk luft.. prøve å unngå for mye tv og pc..

massasje i nakken og skulderene kan også hjelpe...

Skrevet

Du kan trygt ta paracet.Jeg fkk beskjed på sykehuset at jeg kan ta 1000mg inntil 8 ganger om dagen....så man kan ta en god del....

Men prøver å la være da.

Ellers er det ikke så mye å gjøre desverre...

Jeg har begynt til akupunktur nå,se om det kan hjelpe.

Skrevet

Har også tatt paracet mot pannehodepine, med god effekt!

Skrevet

Dollypopp... håper du har skrevet feil her, eller så har legen bommet litt på doseringen av paracet. Man sier jo at maxdose er 2 tbl 4 ganger daglig... Altså 1000 mg 4 ganger daglig!!!!!!!

Felleskatalogen sier jo dette :

Barn:

15-25 kg (3-7 år):

½ tablett à 500 mg 3 ganger i døgnet

25-40 kg (7-12 år):

1 tablett à 500 mg eller ½ tablett à 1 g 3 ganger i døgnet

Voksne og barn >40 kg (12 år):

1-2 tabletter à 500 mg eller ½-1 tablett à 1 g 3 ganger i døgnet

Skrevet

Ja,jeg mente 8 tab om dagen egentlig....

så blir 1000mg om dagen det da..

Skrevet

hehe... tror du er litt dopa nå jeg :) 8 tbl à 500 mg er jo 4000 mg :) *glis*

Skrevet

Hehe! :D Ja, maxdose skal være 1 gram 4 ganger i døgnet. Altså 4 gram paracet pr døgn.

Skrevet

Herregud......ja....

1000mg 4 ganger om dagen...

Kanskje jeg skal holde meg unna dem...hehe.De hjelper jo ikke stort uansett.

Skrevet

Jeg har hatt bihulebetennelse, med samtidig hodepine.

Varmeflaske hjalp meg. Lå på sofaen og flyttet den litt rundt ¨på den siden av hodet som jeg hadde vondt. Hjalp også å legge den rundt på nakken, for å minske spenninger og øke blodsirkulasjonene kanskje? Lindret godt i alle fall. Lykke til.

Skrevet

I begynnelsen av svangerskapet gikk jeg til akupunktur for hodepine. Det hadde veldig god effekt på meg. Hadde vel kanskje fire behandlinger tilsammen..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...