Skrekkblanda fryd *mamma* Skrevet 22. januar 2008 #1 Skrevet 22. januar 2008 Det beste jeg har prøvd til nå er å ligge på et kaldt og mørkt soverom. Jeg drikker passe med vann og prøver å få meg en tur i frisk luft hver dag. Legen sa det ikke var noe å gjøre, han sykemeldte meg ut uka og ønsket meg lykke til. Skjønner at det ikke er så mye mer å gjøre, men lurte på om noen av dere har prøvd noe som funker for dere?
EMC77 og JTK08 + NY? Skrevet 22. januar 2008 #2 Skrevet 22. januar 2008 For meg er det ekstremt viktig å ha likt sovemønster, altså legge meg og stå opp til tilnærmet samme tid hver dag. Det værste jeg kan gjøre er å sove mer enn 9 timer. Også greit å holde seg unna kaffe og sjokolade, men det er helst ved migrene.
Mammaen til Turid Skrevet 22. januar 2008 #3 Skrevet 22. januar 2008 hmm.. paracet dersom det blir for gæernt..? (i moderate mengder selvfølgelig...) mye frisk luft.. prøve å unngå for mye tv og pc.. massasje i nakken og skulderene kan også hjelpe...
dollypopp *tvillinggravid* Skrevet 22. januar 2008 #4 Skrevet 22. januar 2008 Du kan trygt ta paracet.Jeg fkk beskjed på sykehuset at jeg kan ta 1000mg inntil 8 ganger om dagen....så man kan ta en god del.... Men prøver å la være da. Ellers er det ikke så mye å gjøre desverre... Jeg har begynt til akupunktur nå,se om det kan hjelpe.
LilleBanan blir storebror Skrevet 22. januar 2008 #5 Skrevet 22. januar 2008 Har også tatt paracet mot pannehodepine, med god effekt!
Gjest Skrevet 22. januar 2008 #6 Skrevet 22. januar 2008 Dollypopp... håper du har skrevet feil her, eller så har legen bommet litt på doseringen av paracet. Man sier jo at maxdose er 2 tbl 4 ganger daglig... Altså 1000 mg 4 ganger daglig!!!!!!! Felleskatalogen sier jo dette : Barn: 15-25 kg (3-7 år): ½ tablett à 500 mg 3 ganger i døgnet 25-40 kg (7-12 år): 1 tablett à 500 mg eller ½ tablett à 1 g 3 ganger i døgnet Voksne og barn >40 kg (12 år): 1-2 tabletter à 500 mg eller ½-1 tablett à 1 g 3 ganger i døgnet
dollypopp *tvillinggravid* Skrevet 22. januar 2008 #7 Skrevet 22. januar 2008 Ja,jeg mente 8 tab om dagen egentlig.... så blir 1000mg om dagen det da..
Gjest Skrevet 22. januar 2008 #8 Skrevet 22. januar 2008 hehe... tror du er litt dopa nå jeg 8 tbl à 500 mg er jo 4000 mg *glis*
Skrekkblanda fryd *mamma* Skrevet 22. januar 2008 Forfatter #9 Skrevet 22. januar 2008 Hehe! Ja, maxdose skal være 1 gram 4 ganger i døgnet. Altså 4 gram paracet pr døgn.
dollypopp *tvillinggravid* Skrevet 22. januar 2008 #10 Skrevet 22. januar 2008 Herregud......ja.... 1000mg 4 ganger om dagen... Kanskje jeg skal holde meg unna dem...hehe.De hjelper jo ikke stort uansett.
Mido Skrevet 22. januar 2008 #11 Skrevet 22. januar 2008 Jeg har hatt bihulebetennelse, med samtidig hodepine. Varmeflaske hjalp meg. Lå på sofaen og flyttet den litt rundt ¨på den siden av hodet som jeg hadde vondt. Hjalp også å legge den rundt på nakken, for å minske spenninger og øke blodsirkulasjonene kanskje? Lindret godt i alle fall. Lykke til.
morill79 Skrevet 22. januar 2008 #12 Skrevet 22. januar 2008 I begynnelsen av svangerskapet gikk jeg til akupunktur for hodepine. Det hadde veldig god effekt på meg. Hadde vel kanskje fire behandlinger tilsammen..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå