2hærligegutter Skrevet 22. januar 2008 #1 Skrevet 22. januar 2008 Tror det er en del myter her. F.eks : Det skal fosse ut (sånn som man ser på film) Det skal renne helt til babyen kommer. Dette er vel litt forskjellig fra person til pers. For min del så skjønte jeg ikke hva som skjedde engang, trodde ikke jeg klarte å knipe bra nok, var på do 2 ganger hvor jeg trodde jeg tisset,(tok en test som viste at det var fostervanner, jeg var allerede på sykehuset da dette skjedde), og det kom heller ikke noe mer. Dette skjedde i 12 tida og sønnen min ble tatt med keisersnitt kl 6. Tror ikke det er så lett for alle å skjønne at vannet har gått.
Gjest Lenchen *fødeklar* Skrevet 22. januar 2008 #2 Skrevet 22. januar 2008 Jeg var også på sykehuset da vannet gikk, men hos meg kom "alt" på en gang og det sa "poff", så jeg var ikke i tvil
inakvad Skrevet 22. januar 2008 #3 Skrevet 22. januar 2008 Hos meg skjedde noe som visstnok sjelden skjer. vannet gikk da jordmor skulle sjekke hvor stort press det var på fostervannshinna. Alt kom og hun ble kliss våt =)
***lilli*** Skrevet 22. januar 2008 #4 Skrevet 22. januar 2008 Dette har eg og tenkt på. Eg hugsar nemleg ingenting om at vatnet gjekk...
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2008 #5 Skrevet 22. januar 2008 Hvor mye vann som kommer er helt avhengig av hvor langt nede barnets hode ligger. Uansett (sa jm på kurs på lørdag) så vil det vanligvis kun være snakk om en "pose" vann som tømmes. Den ligger over barnets hode. Når den er tømt (fort eller seint, mye eller lite, det varierer) så er barnets hode så langt nede at resten ikke kommer ut før barnet kommer. Men dersom barnets hode langt fra er festet, så vil det renne i litt lenger tid helt til hode "stenger" utgangen. =D
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå