Anonym bruker Skrevet 22. januar 2008 #1 Skrevet 22. januar 2008 Er det mye eller lite. Jordmor sa ingenting, hun hadde vel sagt noe om det var for mye/lite? Føler meg imidlertid tung som en hvalross enkelte dager, gjerne etter at jeg har spist. Hehe. Men det må vel bare regnes med:)
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2008 #2 Skrevet 22. januar 2008 Litt lite egentlig. Normalt nå er vell rundt 6-7 kg. Men kommer litt an på om du har mye fra før av. Er du overvektig er vell 3 kg greit...
Mammaen til Turid Skrevet 22. januar 2008 #3 Skrevet 22. januar 2008 njaa.. kommer an på om du gikk ned mye i første trimester også.. det tok lang tid før jeg la på meg.. gikk opp 3-4 kg fram til uke 20, så plutselig tok det helt av.. nå har jeg lagt på 8-9 kg (er i uke 27..) vet om flere som omtrent ikke la på seg i hele svnagerskapet.. så hvis ikke lege/jordmor sier no, så regner jeg med at de synes det er normalt..
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2008 #4 Skrevet 22. januar 2008 Jeg som er HI. Jeg var normalvektig før svangerskapet. Har ikke gått ned noe i 1.trim heller. Begynner å undre litt da, men når jordmor ikke sier noe må jeg vel bare regne med at alt er greit?
1, 2, 3!!! Skrevet 22. januar 2008 #5 Skrevet 22. januar 2008 Jeg er normalvektig fra før. Venter nr 3 nå, er 21+6 i dag, og har lagt på meg 2-3 kg. Regner med det begynner å renne på snart, da det er fra nå mini begynner å legge på seg! La på meg 14 kg med nr 1, og 16 med nr 2.
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2008 #6 Skrevet 22. januar 2008 7 kg er gjennomsnittsøkning i uke 24 så det er nok litt lite med 3.5. Da har du i praksis egentlig tatt av deg for det som er inni kroppen skal være ca 7 pluss, og det er ikke bra å gå ned nå!!
skatten kom i mai :) Skrevet 22. januar 2008 #7 Skrevet 22. januar 2008 det er da strengt tatt veldig vanskelig å si hva som er normalt.. selv er eg fortsatt i minus etter 1 trimester hvor jeg gikk ned 5kg, 2kg av disse er kommet på igjen... det er så forskjellig... så 3 kg er sikkert like vanlig som 7 kg og 1 kg ...
(((( 2 kids-gutt og jente)))) Skrevet 22. januar 2008 #8 Skrevet 22. januar 2008 Jeg er i uke 24-har lagt på meg 4-men dette varierer veldig mye fra person til person:-)
duracellmamma Skrevet 22. januar 2008 #9 Skrevet 22. januar 2008 å herregud... jeg er snart i uke 21 og har lagt på meg 10 kg jeg... haha... venter tvillinger da... kan det ha noe med det å gjøre? haha...
Caramell, 3-barns mamma! Skrevet 22. januar 2008 #10 Skrevet 22. januar 2008 3-4 kg i uke 23. Helt normalt for meg hvertfall... kiloene kommer tett etter uke 25, er min erfaring. Har hvertfall gått opp 10 og 14kg med de to første..=)
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2008 #11 Skrevet 22. januar 2008 hei jeg har lagt på meg 4-5 i uke 25 jeg og. er du liten fra før el? jeg veier 59 nå. men alt var fint med magen 23 cm! legen ville nok sagt fra. men trenger jo ikke bli stor. la på meg 12 til slutt med forrige,ramla på kg på slutten. spis sunt og regelmessig+mosjon. lykke til a. når termin? jeg 10.mai..
Fruen i huset Skrevet 22. januar 2008 #12 Skrevet 22. januar 2008 Tror ikke det er så mye som er "normalt". Selv er jeg tynn i utgangspunktet, er nå i uke 27 og har lagt på meg totalt 6,5 kg. Regner med at det kommer til å øke på de nærmeste ukene...
L|ndA - 2 små gullgutter! Skrevet 22. januar 2008 #13 Skrevet 22. januar 2008 er i uke 26 og har ikke lagt på meg mer enn 1-2 kg. men jeg gikk ned mange kg frem til uke 22 så er nok derfor. har nå kommet tilbake til utgangspunktet, og hos meg er alt normalt iallefall, magen vokser jevnt og trutt med symfysemålet selv om jeg ikke blir noe tyngre. tror ikke det er noe som er verken normalt eller unormalt så lenge du er i god form. alle svangerskap er forskjellige, noen legger på seg mye, andre lite, og det varierer til hvilken tid man legger på seg også. jeg for min del regner med å legge på meg nå fremover siden jeg ikke har gjort det hittil, litt ekstra blir det jo uansett for babyen og fostervann + div veier jo sitt.
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2008 #14 Skrevet 22. januar 2008 IKKE NOE GALT. FOLK ER FORSKJELLIGE. KILOENE KOMMER NOK ETTERHVERT.
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2008 #15 Skrevet 22. januar 2008 Nei det er ikke farlig. Jeg er i uke 27 og har lagt på meg 2 kg. og babyen har det fint veide rundt 700 gram i uke 25 og det var ikke noe å si på det i følge lege på rikshospitalet. Jeg synes vi skal slutte å fokusere så mye på vekt men heller konsentrere oss om at vi får i oss sunn og næringsrik mat- Vi er alle forskjellige noen legger mye på seg og andre ikke.
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2008 #16 Skrevet 23. januar 2008 Jordmor hadde sagt noe. jeg har selv bare gått opp 3 kg og er i uke 27. med min første gikk jeg opp 6 kg totalt. og jordmor sa ikke noe. er veldig forskjellig fra person til person. jeg er langt i fra overvektig. veide kun 44 når jeg ble gravid.
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2008 #17 Skrevet 23. januar 2008 HALLO!!! Det finns et forum om spiseforstyrrelser... Der kan dere utveksle erfaringer og antall kg dere har gått opp, eller ned.. At det er mulig å være så opphengt av vekta?? Åhhhhhh!!! Blir så lei disse innleggene!! Skryt-skryt-skryt!!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå