Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

det er jo ikke sikkert jeg kan!

Har tenkt mye på hvordan jeg vil ha fødselen og det eneste jeg vet at jeg vil, er å ligge i badekar.

Har ikke bestemt meg for om jeg skal presse ut babyen i vannet eller ikke, men iallefall bruke badekar mesteparten av fødselen.

Men det er jo endel ting som må være tilrettelagt for at jeg får dette. F.eks at forstervannet ikke har gått mer enn 24 timer før riene og fødselen starter.

Man må ha hatt et problemfritt svangerskap og være ikke-røyker for å få ligge i badekar, og alt dette er lagt til rette.

Det er så typisk... Badekar er det eneste jeg vil, og så kan det hende at jeg ikke kan... Ååååh!

(jada, jeg vet at badekar kanskje ikke er det beste for meg når fødselen først er i gang, men sånn er det jo uansett hva man ser for seg på forhånd)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er veldig deilig å bruke dusjen også og det kan du selv om vannet er gått.

Skrevet

Fødselen blir som den blir. Ikke tenk så mye på hva som kan skje. Bare du har dine ønsker klare på forhånd, kan du ikke få gjort noe med det. Jeg hadde skikkelig keisersnittangst sist, men da jeg måtte føde med både vakum og tang på 8,5 cm åpning uten bedøvelse, må jeg innrømme at jeg tenkte "ha f**n er så ille med et keisersnitt?". Men jeg er veldig glad for at det ikke ble det i ettertid =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...