Gjest Skrevet 22. januar 2008 #1 Skrevet 22. januar 2008 Jeg er ikke verdens beste kokk akkurat kan man si,men tenkte jeg skulle prøve å lage grønnsakssuppe idag:) Men, tar man og koker det i vann med buljong i? vann så det akkurat dekker grønnsakene og hvor lenge ca skal dette koke?? Takk for svar
Mammaen til Turid Skrevet 22. januar 2008 #2 Skrevet 22. januar 2008 det skal koke til grønnsakene er gjennomkokt.. ca. 10-15 min, eller prøv med en kniv, da skal det ikke være noe motstand.. du kan gjerne bruke buljong i vannet, da får du ekstra smak, og gjerne litt mindre vann enn at det dekker grønnsakene..
nordlyset med 1suprise + spire Skrevet 22. januar 2008 #3 Skrevet 22. januar 2008 Det kommer alt ann på hva du har i den og hvor store biter du kutter grønsakene i. >Jeg lager ofte grønnsaksuppe og da gjør jeg følgende at det som tar lengst tid å koke putter jeg oppi først Kolerabi potet blomkål gullerøtter brokoli løk og purreløk Ha i godt med vann, bedre med litt for mye enn litt for lite og smak til med bulijong salt og pepper. Kjenn på grønsakene etter en liten stund om de er passe kokt for deg. ( min er ennå litt " sprøe" slik at jeg må tygge med tenna) Lykke til:)
Gjest Skrevet 22. januar 2008 #4 Skrevet 22. januar 2008 Tusen hjertelig takk:) Må jo nesten "øve" meg litt nå som jeg snart blir mor,hehe.. Har jo funnet ut at å lage mat er jo gøy!!! Blir nok en god suppe dette ja:)
klumpen og gullet Skrevet 22. januar 2008 #5 Skrevet 22. januar 2008 Det er også godt med litt sprøstekte baconbiter oppi, eller å ha i noen krutonger rett før servering. Fullkornspasta (macaroni feks ) er også kjempegodt, og gjerne strø over hakket bladpersille! Mmmmm....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå