Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Legen tror gutten vår har fått barneastma. Skal begynne å prøve ut Flutide og atrovent nå snart, og fått time til røntgen av lungene. Noen med erfaringer å dele? (Han er straks 1 år)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ingen erfaring personlig, uten at de lurte på om vår sønn hadde det, men heldigvis hadde han det ikke.

Men har hørt om andre som sier at de fikk et nytt liv etter at barna begynte på medisiner mot astma! Vet ikke hvilken medisin det var, men det hjalp ihvertfall.

Han ene gutten vokste det av seg når han var rundt 8 år.

Samboeren min hadde astma-bronkitt når han var liten, og han ble kvitt det når han var 11-12 år.

Lykke til!

Skrevet

Hvordan er han? Og når begynte problemene?

Har en gutt på 9 mnd som har gjentatte perioder med stygg hoste, spesielt på natten, men ingenting blir gjort??

Skrevet

Han har hatt 2 perioder med langvarig, stygg hoste. Første gangen (startet for 3 mnd siden og varte i 2 mnd) og andre gangen er nå. Han hoster og har piping i brystet.HI

Skrevet

Får håpe dere finner ut av det da.

Gutten vår har hatt 4-5 sånne perioder frem til nå fra han var en mnd gammel. Han hoster stygt og hoster sitter i lenge. Et par ganger har han hatt store problemer med å puste om natten og hoster til han kaster opp slim.

Masse lykke til hvertfall, håper det retter seg for dere.

Skrevet

Sønnen vår har mest sannsynlig astma, tre leger som har lyttet på han mener det. Han har vært tungpustet hele tiden, men det ble tiltagende ved ca 3 mnd alder og legen lyttet på han første gang da.

Han er surklete og har tung pust, spes på utpust, og han har hatt mye hoste og forkjølelser. Sist forkjølelse måtte han få antibiotika. Nå er det pån igjen, kun 1 1/2 uke siden kuren var avsluttet. Har time på barnepoliklinikken på sykehuset igjen på mandag, og da setter de vel han mest sannsynlig på medisiner, han kan jo ikke få antibiotika ørten ganger i året heller i og med at dette tydeligvis setter seg lett i brystet hans. Første gangen vi var på sykehuset på poliklinikken var når han var 4,5 mnd, da skulle vi i første omgang prøve spesiell mme pga at han gulper mye og at det kanskje kunne være derfor han var tungpustet. Men det hjalp ikke, og han blir jo bare verre også (nå er han snart 8 mnd).

Tror jeg må ta han med til fastlegen imorra også og få antibiotika, for det er lenge til mandag når vi skal på sykehuset.

Jeg har hørt at astmamedisiner må de små puste gjennom ei maske to gr om dagen? Lurer på hvordan i all verden jeg skal få til det, han hyler jo bare vi skal ta en body over ansiktet hans jo... Gruer meg til det..

Lykke til til dere også da, håper gutten deres blir bedre med medisiner!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...