Gå til innhold

Bilforsikring.. noen som har peil??


Anbefalte innlegg

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Sambo kjøpte bil i fjor, da var kmstanden på 26000. Han oppga at han kom til og kjøre 12000 km, meeen nå står telleren på 74000... Han har skrudd den opp nå, men må han betale noe "mellomlegg" for ikke oppgitt km?? Anyone?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

forsto ikke helt hva du mente.har han skrud tilbake km standen?

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Nei, altså :

 

-bilen sto på 26 000 km når han kjøpte den

-han oppga til forsikringsselskapet at han kom til og kjøre 12 000 km i 2007 (var aldri meningen at han skulle kjøre til jobb, jobber 7 mil unna)

-nå står kmtelleren på 74 000, så han har kjørt tilsammen 45 000, som jo er NOGET mer enn hva han oppga til selskapet...

 

må han da betale for det??

Skrevet

Enten må han betale mellomlegget eller så blir neste forsikring høyere.

Skrevet

ok da forstår jeg.ja det mellom legget må dere betale for ,å det koster.det er prosent takst som forsikringskapet.det går utover hvis du kræsjer.men du kan skrive på mindre ved neste varsling,det er ikke lovelig men spørs jo om du tar sjansen.

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Han har skrudd den opp til 30 000 nå da... sa jo at vi ikke skulle flytte hit!!! hehe :)

Skrevet

ville skrudd den enda høyere om jeg var dere..håper dere slipper ei svær regning.

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Hm... huff :( Må vel selge bilen min om vi skal overleve i år! haha :o)

 

Skrevet

så jeg hadde forklart meg dårlig.snakka med gubben på telefonen når jeg skrev,han jobber med dette.

-vært forsikrings selskap har en % andel de krever betalt for.

-hvis du velger å ikke oppgi korrekt km stand på neste varsel,kan det bli ille ute med dere om dere kræsjer.

-det er nok snakk om noen tusen siden det er veldig mye over først varslet.

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Jo, men han har jo oppgitt riktig kmstand nå, men planen var at han skulle ta toget til jobb, men sånn ble det altså ikke.. derfor har han nå så høy kmstand. Nå var tiden inne for og skru opp, så han satte riktig km nå..

Skrevet

Veldig lurt å få hevet km standen i forsikringen til det korrekte, dersom det skulle skje en ulykke må dere betale MYE mer i egenandel pga dette.. Jeg var knallheldig, hadde glemt å sette opp km stand og krasjet i september i fjor, men var fortsatt under det jeg hadde lov å kjøre det året med 45 km! Gikk greit, betalte vanlig egenandel og etterpå satte jeg opp km standen slik at det holdt for det året! Måtte betale noen hundrelapper for det, men dersom jeg hadde vært over km stand ville det blitt flere tusen ekstra i egenandel.. Litt flaks har man lov å ha... Hehe..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...