Gjest Sekretøsa Skrevet 22. januar 2008 #1 Skrevet 22. januar 2008 Sambo kjøpte bil i fjor, da var kmstanden på 26000. Han oppga at han kom til og kjøre 12000 km, meeen nå står telleren på 74000... Han har skrudd den opp nå, men må han betale noe "mellomlegg" for ikke oppgitt km?? Anyone?
klg,2 boys now:) Skrevet 22. januar 2008 #2 Skrevet 22. januar 2008 forsto ikke helt hva du mente.har han skrud tilbake km standen?
Gjest Sekretøsa Skrevet 22. januar 2008 #3 Skrevet 22. januar 2008 Nei, altså : -bilen sto på 26 000 km når han kjøpte den -han oppga til forsikringsselskapet at han kom til og kjøre 12 000 km i 2007 (var aldri meningen at han skulle kjøre til jobb, jobber 7 mil unna) -nå står kmtelleren på 74 000, så han har kjørt tilsammen 45 000, som jo er NOGET mer enn hva han oppga til selskapet... må han da betale for det??
mamma søker barn-har fått 2 Skrevet 22. januar 2008 #4 Skrevet 22. januar 2008 Enten må han betale mellomlegget eller så blir neste forsikring høyere.
klg,2 boys now:) Skrevet 22. januar 2008 #5 Skrevet 22. januar 2008 ok da forstår jeg.ja det mellom legget må dere betale for ,å det koster.det er prosent takst som forsikringskapet.det går utover hvis du kræsjer.men du kan skrive på mindre ved neste varsling,det er ikke lovelig men spørs jo om du tar sjansen.
Gjest Sekretøsa Skrevet 22. januar 2008 #6 Skrevet 22. januar 2008 Han har skrudd den opp til 30 000 nå da... sa jo at vi ikke skulle flytte hit!!! hehe
klg,2 boys now:) Skrevet 22. januar 2008 #7 Skrevet 22. januar 2008 ville skrudd den enda høyere om jeg var dere..håper dere slipper ei svær regning.
Gjest Sekretøsa Skrevet 22. januar 2008 #8 Skrevet 22. januar 2008 Hm... huff Må vel selge bilen min om vi skal overleve i år! haha )
klg,2 boys now:) Skrevet 22. januar 2008 #9 Skrevet 22. januar 2008 så jeg hadde forklart meg dårlig.snakka med gubben på telefonen når jeg skrev,han jobber med dette. -vært forsikrings selskap har en % andel de krever betalt for. -hvis du velger å ikke oppgi korrekt km stand på neste varsel,kan det bli ille ute med dere om dere kræsjer. -det er nok snakk om noen tusen siden det er veldig mye over først varslet.
Gjest Sekretøsa Skrevet 22. januar 2008 #10 Skrevet 22. januar 2008 Jo, men han har jo oppgitt riktig kmstand nå, men planen var at han skulle ta toget til jobb, men sånn ble det altså ikke.. derfor har han nå så høy kmstand. Nå var tiden inne for og skru opp, så han satte riktig km nå..
Guttemamma75 Skrevet 22. januar 2008 #11 Skrevet 22. januar 2008 Veldig lurt å få hevet km standen i forsikringen til det korrekte, dersom det skulle skje en ulykke må dere betale MYE mer i egenandel pga dette.. Jeg var knallheldig, hadde glemt å sette opp km stand og krasjet i september i fjor, men var fortsatt under det jeg hadde lov å kjøre det året med 45 km! Gikk greit, betalte vanlig egenandel og etterpå satte jeg opp km standen slik at det holdt for det året! Måtte betale noen hundrelapper for det, men dersom jeg hadde vært over km stand ville det blitt flere tusen ekstra i egenandel.. Litt flaks har man lov å ha... Hehe..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå