Gå til innhold

Til dere som har/har hatt bekkenløsning

Anbefalte innlegg

Skrevet

bør man være i bevegelse når det ikke er på det værste, eller bør man helst være mest mulig i ro.

Jeg har ca 20 min gåtur hjem fra jobb i lang oppover. Er det dumt, kan jeg forværre smerten?

Skal til legen i morgen hvis jeg får time.

Vil ikke bli sykemeldt, men er ikke noe jeg kan få ommstilt på jobb. Her blir det mye gåing opp og ned trappene...

Skriver her fordi det så ut som det var litt død inne på bekkenløsnings forumet

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kan desverre ikke svare for deg og hvilken grad du har bl.Men jeg har den "heavy" varianten og bruker krykker.Sliter veldig i etterkant hvis jeg presser meg,Trapper er ikke å anbefale og heller ikke gåing på hard underlag.Men jeg blir også ødelagt hvis jeg sitter på en vond stol i noen minutter.Sitter mye i sofaen hjemme om dagen fordi jeg ikke klarer annet.Mitt tips er å lytte til kroppen din.Ikke press deg mer enn nødvendig.Bruk pute mellom bena om natten for støtte.Ikke sitt med bena i kors og prøv å unngå bevegelser hvor du må "skreve" med bena. =) lykke til videre.

Skrevet

Hei.

Jeg personlig går minst mulig i trapper.

Det ødelegger meg fullstendig.

Jeg har nå lært å ta hensyn til kroppens signaler,kjenner jeg det verker,roer jeg ned tempoet ellers så vet jeg at jeg får svi siden.

Det skader ikke å gå turer om du føler deg fin,det fortalte iallefall kiropraktoren min meg,men som sagt,lytt til kroppens signaler og følg de.

Ingen er tjent med at du er fullstendig ødelagt.

God bedring og lykke til.

Skrevet

Takk for svar. Setter pris på det.

Skrevet

Jeg vil fraråde deg å gå i 20 min i strekk hvis du har BL. Uff, får vondt bare av å tenke på det...

Men du bør ha noe form for aktivitet som f.eks vanntrening og gruppetrening spesialisert mot bekkenløsning. Ellers vil kroppen din verke masse etter hvert er jeg redd.

Jeg går så lite som mulig i trapper og turer er bare å glemme. Trodde først at skikkelig hard trening skulle gjøre susen, men det resulterte i sykmelding fra uke 13. DØDSKJEDELIG!!!...og fryktelig tungvindt.

Men husk alt er individuelt. Snakk med legen og få en henvisning til fysio. Bor du ikke så langt unna Lørenskog-område har jeg gode tips til hvor du bør henvises.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...