Gå til innhold

Andregangsfødende...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mulig dette er et teit spørsmål men jeg spør alikevell... :-)

Jeg skal ha mitt andre barn i august og det blir min første vaginale fødsel. Førstemann ble tatt med keisersnitt. Blir det som en førstegangsfødsel da? De fleste som føder vaginalt for andre gang får ettersom jeg har skjønt en raskere fødsel ettersom de har født før. Gjelder dette når man har tatt keisersnitt også?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tok keisersnitt første gang, og de sa da på sykehuset at jeg ved 2 gang ble betegnet som førstegangsfødende... Fødselen tok også laaaaang tid da ja.. Huff....Håper virkelig det går litt fortere denne gangen, hehe,,,,,;)

Skrevet

Det er ikke godt å si, men husk at fødsler kan være veldig forskjellige. Kjenner ei som fødte på 9-10 press på første ungen, selv lå jeg og pressa i to timer. Og det er ingen garanti for at fødselen går raskere eller lettere andre gangen uansett hvor problemfri førstemann var. Jeg skjønner jo at mange gruer seg og tenker mye på dette med fødsel, men jeg tror ikke du er tjent med det. Det eneste jeg vet om som beviselig gjør fødslene litt lettere er å være i nogenlunde god fysisk form når du skal føde. Ønsker deg lykke til og håper du klarer å ikke bekymre deg over fødsel:)

Skrevet

Stiller i nøyaktig samme situasjon som deg og fikk til svar at det har jo aldri vært en barn ned fødselskanalen så blir da betegnet som førstegangsfødene.

Men selv om førstegang endte i ks pga null utvikling av riene er jeg opptimistisk når andremann melder sinn ankomst. Alle fødsler er jo forskjellige....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...