Gå til innhold

Faen så lei eg blir gubben min:( sippe sippe sippe....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her sitter eg SM med bekkenløsning og vondter... (han synest ikke synd i meg) greit nokk det! men nå er eg dritt lei..han jobber mye overtid og vi har ein sønn på 3 år som er annenhver uke i bhg(ikke denne uka:() blir så leeeeei og eg gråter og har det jævligt! hva skal eg gjøre??? har mest lyst til og flytte, for han gjir jo egentli faen....når han kommer hjem i 5 tida spiser han og legger seg pån sofaen og ser på tvn..sønnen vår blir kjempeglad når han kommer heim,men da bare kjefter han for han er trøtt! ligger der til eg legger guttungen i 7-8 tida og da sitter vi der musestille til eg legger meg i ti tida:( uff dette er eg dritt lei) dagene er dei samme og ikke noe familie hygge her i gården...nå ringte han og sa han kom ikke hjem før i 6 tida i kveld ca(og da blir sikker kl 7 før han kommer) sønnen min maser og maser og spørr når pappa kommer og i dag sa eg faktisk med gråten i halsen til sønnen min at: det gjir eg faen i håper ikke han kommer hjem...uff så dum eg er! før fikk eg blomster og små oppmerksomheter(ikke minst sist eg var gravid) men ikke denne gangen og heller ikke etter,bør eg skjønne eit tegn her på at vi har gått lei??????????????

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Huff så trist, jeg skjønner godt at du sliter med dette for det er jo ikke sånn det skal være...

jeg anbefaler deg å ta en prat med din kjære, en kveld etter at sønnen deres er lagt, sitt deg ned med han (prøv å være så rolig som overhodet mulig) og snakk, spør han om disse tingene og fortell han hvordan du føler og tenker og fortell han hvordan du ønsker at tingene skal være fremover. På den måten kan du kanskje oppnå det, ved at han vet hva du vil.

Det er nok det eneste rådet jeg kan gi deg...og håper at dere får en ærlig samtale som kan hjelpe dere videre.

Jeg personlig tror nok at dette er situasjonsbetinget og at dere finner mer tilbake til hverandre etter graviditeten, huske på at vi forandrer oss kraftig gjennom et svangerskap, mye hormoner og reaksjoner, og dette er ikke alltid like enkelt for mannfolka å takle ;)

Ønsker deg masse lykke til og håper at det ordner seg.

Stor klem fra meg

Skrevet

Høres ikke så greit ut for deg, men jeg har også opplevd at ikke alt er så enkelt med det å ha en 3-åring i hus og gravid...Er også sykemeldt, og det virker ikke helt som samboer forstår at det å være sykemeldt betyr at man ikke har så mye ork. I tillegg var 3-åringen syk i noen dager og da blir det jeg som må ta meg av det. Jeg prøver å si i fra, som å fleipe litt om aviser og tv-tittinga hans og det funker en del. Men jeg tror også han er sliten etter en endt arbeidsdag.

Noen dager synes jeg er verre enn andre. Det er ikke lett å være sykemeldt og nok med seg selv når det forventes både middag og det meste av rengjøringen gjort av meg. Heldigvis tar han seg sammen i helgene.

Jeg har ikke så mange råd, men jeg gleder meg til å føde og få babyen ut. Da forhåpentligvis får jeg mer overskudd.

Det er nok lurt å prøve å snakke med hverandre + gjerne prøve litt ulike metoder - hinting med litt humor og sint stemme. Streiking = nå går jeg å legger meg. 3-åringen er din:)

Hilsen ei i noenlunde samme situasjon

Skrevet

HI, hvis du synes det er stusselig at dere sitter hjemem sammen etter at 3 åringen har lagt seg kan du kanskje forslå ting dere kan gjøre sammen? hyggelig ting som ikke krever så mye krefter siden dere begge er slitne.

Spille et spill etc?

Vi sitter faktsik noen ganger også å spiller playstation om ikke annet. Eller sett på en film dere har lyst til å se begge to?

Prøv å starte en positiv tone hjemme igjen:) det går begge veier vet du, virker som veldig mye faller på deg! Synes iikek det virker rettferdig, men mulig han bare blir sur og tverr om du konfronterer han med at han er kjip og kjedelig. Bedre \å forslå positive aktiviteter.

Si at du er sliten og har lyst til å sitte inntil han å se en film?

Skrevet

Det høres vanskelig ut. Jeg synes ikke det er rart at du tenker på at du ønsker å flytte, når du har mesteparten av ansvaret for 3-åringen og hus og mat. Men samtidig så tror jeg at dere kan finne tilbake til hverandre, fordi jeg er veldig håpefull av meg. Men jeg tror du må slå litt i bordet. Han kan lage mat to ganger i uken, eller rydde av bordet etter maten. han kan legge treåringen hver dag dersmo du lager mat hver dag. eller noe sånt. noe dere blir enige om, som du kan leve med. at du gjør mest er vel bare sånn det blir. vi har det sånn at jeg gjør mest, men at mannen gjør mye. vi har også en treåring, og det er sykt krevende. så vi har blitt enige om hva han skal gjøre. og nå går ting veldig bra. ønsker deg lykke til. men ta det opp. før hele forholdet kommer inn i en ond sirkel. da er det verre.

og du? prøv å finn på noe om kvelden. med venninner eller noe. det hjelper.

Skrevet

Har det AKKURAT likt! Men har gitt opp,mannfolk er giddalause..Å det hadde vært verre om han fløy ut hele tiden..For å se det positive i det;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...