mammasgo`jente Skrevet 22. januar 2008 #1 Skrevet 22. januar 2008 Når ikke standarsvarene hjelper lenger så er jo helsesøster fullstendig tom! Hun er programert til å si det som står i bøkene, men når jeg har prøvd alt standar så har de absolutt inegn råd å komme med. INGEN hjelp får jeg jo med min datters søvnproblemer! Ikke klarer de å fortså hva som er problemet en gang og de kommer med de samme frasene hver eneste gang! Og gjør jeg noe som er litt utenfor normalen så holder de jo på å miste pusten! Jenta mi spiser så dårlig, men har fått henne til å spise hjemmelaget havregrøt med 1/2 teskje sukker på. Hjelpes meg, helsesøster fikk nesten hjertestans!! Åh.... Det går jo an å tenke litt lenger enn det boka sier! Inegn barn er like! Måtte bare få det ut....
ninsoer Skrevet 22. januar 2008 #2 Skrevet 22. januar 2008 hvordan og når sover hun da? er hun gammel?
loveandmarriage Skrevet 22. januar 2008 #3 Skrevet 22. januar 2008 Enig med deg.. Når jeg først har ringt dit, så har jeg enten måttet vente på svar et par dager, ( de ringer tilbake) eller fått et eller annet svada svar som ikke funker i det hele tatt. Sønnen min spiser over en liter mme hver dag, har gjort det lenge. Men hun ante ikke noe om det kunne være skadelig for han. Når jeg da spurte om å begynne med tynn, tynn grøt litt tidlig, så sa ho at det skulle jeg vente med til han var 6mnd gammel. Før det skulle han bare ha smaksprøver. Men hvis han skal fortsette sånn her i litt over 3mnd til, så vil han jo drikke litervis med mme i døgnet. Så jeg fant ut at jeg bare må følge egne instinkter. Det er jo ikke like lett hvis man ikke vet hva man skal gjøre. Jeg og noen venninner har fått totalt forskjellige svar på samme spørsmål, og vi bor i samme kommune, men har forskjellige helsestasjoner. Vanskelig å vite hva man skal gjøre. Veldig dumt at det skal være sånn, når det i utgangspunktet er helsesøstrenes jobb å kunne svare på en del ting. Forventer selvfølgelig ikke at de skal vite ALT, men litt flere svar hadde vært fint.
*smula* Skrevet 22. januar 2008 #4 Skrevet 22. januar 2008 Så trist. Jeg er superfornøyd med helsestasjonen min. Veldig flinke folk, og de klarer alltid å presse meg inn selv om de har det travelt. Skikkelig trivelige lokaler, og alltid mange andre koselige småbarnsforeldre der.
mammasgo`jente Skrevet 22. januar 2008 Forfatter #5 Skrevet 22. januar 2008 Hun er 10 mnd. Gråter hver kveld og nekter å sove før 23 ca. Legger henne 19, men hun holder det gående i mange timer. Ettr 23 roer hun seg og sover til 06. I løpet av dagen sover hun 2 timer. Nekter å sove mer. Så hun er for det meste sur og grinete og blir veldig fort overtrett. Hun har elendig matlyst og legger ikke på seg. Jeg har prøvd alle råd og alle metoder og er helt tom selv for ideer. Men i følge hs er det bare å legge henne og si at det er natt.... Jeg har egentlig ikke noe problem visst...
Gizom81 Skrevet 22. januar 2008 #6 Skrevet 22. januar 2008 Hei du Hvorfor legger du henne så tidlig da? Gutten vår legger vi kl 21, det har vi alltid gjort. Han sover hele natten, og sovner med en gang han blir lagt. helsesøster bad meg legge han tidligere, men det resultat at han skrek helt til 21, og sovnet bang! Prøv deg frem og følg magefølelsen, du kjenner Ditt barn best!
Mikkemafian Skrevet 22. januar 2008 #7 Skrevet 22. januar 2008 Jeg er også kjempefornøyd, men det har kanskje sammenheng med at standardsvarene virker her, da...
Modenmamma40 Skrevet 22. januar 2008 #8 Skrevet 22. januar 2008 Blir for firkantet når det skal være akkurat etter boken. Jeg tar litt sukker i fruktpureene. Det er jo så surt at han ikke vil ha det. Litt sukker må gå an. De har jo ikke diabetes. Alt med måte. Yoghurten inneholder veldig mye sukker, men de anbefaler det da. Merkelig. Nå skal alle produsenter konkurrere om 0 sukker. Blir jo uspiselig mye av det. Bittelitt sukker har de ikke vondt av. Spis syltetøy uten sukker selv de som vil. Hvorfor skal babyene ha det så strengt. Enig. Man blir nesten uglesett hvis man avviker litt fra bøkene.
ninsoer Skrevet 22. januar 2008 #9 Skrevet 22. januar 2008 syne d var tidligt å legge h*n kl 19 når han ikke legger seg før uannsett.. jeg legger min kl 21.. hadde oxo store problemer til å begynne me å få han til å sovne selv. men ha funnet en metode som funker for oss.. prøvd å legge han å si at d var natt for så å gå ut.. gå inn si d var natt.. ovs.. men d ble bare verre å verre for hver gang vi var inne.. prøvde oxo å ikke gå inn .. men han kunne da skrike i 2-3 timer og på samme vise kveld etter kveld.. hs ment at vi bare skulle la han skrike men d ble aldri likere.. så begynte vi å være inne til han til han sovnet.. til å begynne metok d 1 time før han sovnet men siden gik d kortere og kortere for hver gang.. no legger han seg me en gang..
mammasgo`jente Skrevet 22. januar 2008 Forfatter #10 Skrevet 22. januar 2008 Jeg legger henne rundt 19 fordi hun er stuptrett da. Hun er veldig flink å legge seg og sovner med en gang, men problemet er at etter 1/2 time så våkner hun igjen og holder det gående til 23. Da er hun fullstendig overtrett og bare gråter. Sover bare til 06 og er overtrett neste kveld også for hun får egentlig altfor lite søvn... Men hs så ikke problemt, og kom bare med akkurat de samme svar som hun alltid kommer med... Tror hun ikke at jeg prøver alt liksom??
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå