Gå til innhold

Er deres 2-3-4-åringe gutter opptatt av klær?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min gutt på 3 1/2 er så fryktelig opptatt av hva han skal ha på seg.

Det er veldig viktig at det er kult ("tult") og at det skal være på bestemte måter, f.eks. at skjorter skal være åpne osv.,

Jentene mine var kjolomane i den alderen, så det er kanskje normalt både for gutter og jenter?Hvordan er deres barn på omtrent samme alder?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, ikke sånn veldig, men det hender at noen plagg er mer populære enn andre, spesielt for 5 åringen. 3 åringen bryr seg ikke så mye. Men de er fryktelig glad i å pynte seg da, det synes jeg er litt søtt siden de er gutter, trodde det var mer en jenteting, men nei :-)

Skrevet

Nei, egentlig ikke.

Han er veldig bevisst på at enkelte ting skal han ikke ha (mest trass), men har ingen ønsker.

Skrevet

Mini er 2 år og 2 mnd.., Vil ikke si at han er optatt av klær i den forstand.. Men må allikevel ha han med når vi skal handle sko eller luer.. Akkurat de to tingene må han "godkjenne".,..Ellers nekter han plent og bruke de..

Skrevet

Hm, kanskje det er pga storesøstrene at han er blitt sånn, da.

De hausser ham jo veldig opp og skryter høylydt hvis de synes han er søt og kul med bestemte klær.

I barnehagen er de en liten "gjeng" med 4 gutter på 3-4 år, og jeg tror ikke de andre er like opptatt av dette som min gutt. Hehe, han legger for eksempel også merke til hva de andre guttene har på seg, og kan få seg til å rose dem hvis han synes de for eksempel har kule sokker.

Skrevet

Nja...ikke så veldig egentlig. Han har begynt å si "kult" hvis han ser en genser med morsomt bilde på eller så ber han gjerne om "de sokkene med Mikke Mus på" og i den stilen der. Men han tar ikke av om jeg velger ut noe annet. Han godtar som regel det vi har lagt frem til ham. Det kommer tidsnok...

Han har en liten søster, og jeg vil vel tro at problemet blir større der etter hvert...

Skrevet

Vår er 3 år og er ikke opptatt av klær. Synes det er deilig så lenge det varer!!"!

Skrevet

Min jente på 3 bryr seg ikke i det heletatt så lenge klærner store nok.

Skrevet

Minsten på 2 år blåser i buksa, men SKAL ha genseren med bil (fra Cars) eller den med motorsykkel.. Når dem er møkkete må jeg gjemme dem så han ikke finner dem for ellers blir det "bråk".

Skrevet

hehe har nok en sånn jeg å gitt.han er snart3år å alt skal være spiderman,eller bare eddekopp på da.da er det kult.å han blir så stolt.han elsker å handle klær.blir mere glad om jeg sier vi skal gå å kjøpe en genser enn om han skal kjøpe bil:)å jeg må ikke prøve å ha på fornuftige klær,spesielt sko.stygg roper han for full hals..hehe.men noen ganger må man.ullbuksa som vi har på under dressen den skal av med engang dressen er av.uakulet å gå rundt i den.litt søt å da,men hvordan skal nå dette bli tenker nå jeg.

Skrevet

Mine gutter er det. Litt påvirket av en 6 åring i bhg. Han kjører Beckham looken, men diamant i øret osv.

De vil gjerne ha på gensere med biler, dyr og musikk instrument på - så akkurat nå er HM topp. Liker bukser med lommer på, og ikke bare joggebukser. Minsten matcher også, og legger merke til deg. Pappan liker også klært, men vi snakker lite om det hjemme.

Skrevet

Nei det bryr han seg (heldigvis) ikke om;o)

Skrevet

Nei, vi bestemmer på det området. Han får velge, men bare mellom to aktuelle plagg, ikke hele garderoben. Vi prater ikke så mye om det hjemme. Ser at andre som lager mye styr rundt klær har dette problemet. Et eller annet sted har de det jo fra; eldre søsken, barnehagen eller foreldrene...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...