Gå til innhold

Syns gutten min blir så fort trøtt!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten min på 9 mnd blir så fort trøtt på dagtid. Han er ikke oppe mer enn 1-2 timer før han blir trøtt og sliten. Han sover kun to lurer på en halvtime hver. Helt umulig og få han til å sove mer.

Er det flere som har det sånn???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen som har lignende erfaringer???

Skrevet

Sønnen min er snart 7 mnd og vi har det på samme viset. Bare at han sover alt fra 45 min til 1,5 time... Jeg greier ikke å holde han våken når han først blir trøtt. Sønnen min sover egentlig veldig mye, men jeg tenker at han er velig aktiv jeg da og at han trenger mye søvn. Er din sønn velig aktiv?

Skrevet

Vår gutt er slik også. Han er 4 mnd. Han er veldig var for lyder og inntrykk og alt som er nytt. det kan være ganske slitsomt å være på bytur eller kafeer når han nærmer seg leggetid igjen. Han skriker og roer seg ikke før han kommer i vogna eller i egen seng. Så da er vi avhengige av faste klare rutiner slik at han for sove når det er gått 1.5 time ;) Så sover han max 1 time om gangen.

Skrevet

Har selv en gutt ¨på 9 mnd.

Sover ca 13 timer om natten, og 2-3 timer på dagen.

Om han står opp tidlig så sover han somregel en lang førstelur ca 2 timer etter vi har stått opp, (opp mot 2 timer soving da), og så en halvtime til senere på dagen.

Om han er oppe litt seint sover han somregel 2 lurer på en halvtime pr gang.

Når han har hatt en lang førstelur på dagen går det ca 4 timer til han blir trøtt neste gang..

Men på kveldstid er han ofte trøttere enn ellers på dagen, enda det er 2 timer før leggetid når han begynner å bli trøtt.

Skrevet

Mine på 5 mnd har null utholdenhet. De våkner og spiser 7.30,

sover 8-9,

så fra 10.30-11,

så fra 12-14 (i vogn),

så fra 1530-16,

så fra 1730-1745 (da vekker vi dem)

og så fra 19/1930-0730 (inkl minst ett nattmåltid).

Dette blir tilsammen ca 15-16 timer, som er det de skal ha. Hadde jo vært mer praktisk hvis de tok to lengre lurer i stedet for en haug med halvtimeslurer,men det er greit for meg å gjøre det på den måten. Det viktigste er jo at de får nok søvn!

Etter halvannen time er de uansett DØDSTRØTTE, hehe. Det er derfor de må ha det kvarteret før kl 1745, ellers får de ikke i seg kveldsmaten!

Skrevet

Takk for svar. Ja, han er veldig aktiv, ligger/sitter ikke i ro ett sekund - farter rundt på magen hele tiden. Klarer ikke sitte stille og slappe av heller. Han sover ca 10 timer om natten totalt, våkner noen ganger pr. natt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...