Gå til innhold

Ang. barn og diabetes

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har dere noen gang hørt om at man kan bli frisk av diabetes type 1?

Vet nemlig om ei jente som har hatt diabetes fra hun var to år gammel og brukt insulin, men nå er hun erklært frisk..Hun er nå 9 år..

Finner ikke noe om dette på nettet, derfor er jeg interessert i om dere har noen erfaringer...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror ikke det finnes mange eksempler på det.

Det er ikke det at hun har hatt insulinkrevende type 2 da??

For når man har type 1 så produserer jo ikke kroppen insulin og uten insulin så dør man jo når blodsukkeret blir for høyt..

Mulig at hun har hatt litt insulinproduksjon???

Men det er dessverre sånn at døde insulinceller er umulig å vekke til liv igjen.

Skrevet

Hvis man har diabetes 1 så kan man ikke bli frisk, for de insulinproduserende cellene er ødelagt. Det eneste som kan "kurere" diabetes1 er en transplantasjon.

Skrevet

Det er akkuart hva jeg trodde...Skjønner ikke hva legen på sykehuset kan surre med..har sagt til hun jeg kjenner at de må be om en annen lege..Hun har type 1 diabetes..

Skrevet

Da kan det faktisk være farlig...

Leste om en familie i "Diabetes" for noen år tilbake som hadde tatt med lille gutten sin til en "kvakksalver", en slags naturmedisinmann.

Og han sa at gutten var frisk og de trengte ikke insulin lenger...

Tok ikke så lange stunden før gutten døde.....

Så å slutte med insulin hvis man har type 1 er livsfarlig.

Mannen min er diabteiker så dette engasjerer meg litt.....

Skrevet

Hun har hatt en prøveperiode på et år hvor hun ikke har brukt insulin og hvor det har gått bra...Men har da brukt insulin fra hun var to år og frem til hun var 8 da, men trappet ned etterhvert. Leste på dibetikersidene nå at det kunne være en overgangsperiode, slik at hun må ha insulin igjen senere...

Skjønner ikke hvordan legen på sykehuset kan si at hun er erklært frisk...

Skrevet

Ikke jeg heller, da burde hun jo vært "førstesidestoff".

Men tanke på om hun har gjort noe som forskningen kan dra nytte av.

Skummelt dette.

Men det bør vel hentes inn flere legers meninger her.

Men mannen min sier nå at de som er diabetiker-sykepleier ofte har mer peiling og forståelse enn mange leger som jobber med diabetikere har.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...